۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
آمار ۲۵ نفری مصدومان زلزله قطور اولیه است

آمار ۲۵ نفری مصدومان زلزله قطور اولیه است

ارومیه- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: آمار ۲۵ نفری مصدومان زمین‌لرزه قطور اولیه است و باید بررسی‌های میدانی تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، باقر بهرامی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این مصدومان نیز به صورت سرپایی معاینه شده‌اند و اقدامات لازم برای درمان آنان صورت گرفته‌است.

وی با اشاره به اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هشت دستگاه آمبولانس به منطقه زلزله‌زده قطور، اضافه کرد: از این تعداد پنج دستگاه آمبولانس از شهرستان خوی و سه دستگاه از مناطق همجوار به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از ارومیه در منطقه ارسال شد.

وی بیان کرد: برای اعلام نهایی تعداد مصدومان و تلفات احتمالی این زلزله باید ارزیابی‌های دقیق از همه روستاهای تاثیرپذیر از زمین‌لرزه صورت گیرد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

طی ۱۰ روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت.

کد خبر: ۶٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha