۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
صادرات عامل افزایش قیمت تخم مرغ در اصفهان/ منتظر اعلام قیمت مصوب هستیم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات عامل افزایش قیمت تخم مرغ در اصفهان/ منتظر اعلام قیمت مصوب هستیم

اصفهان- ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی اصفهان گفت: صادرات منجر به افزایش قیمت تخم مرغ در استان شده است و در این زمینه منتظر قیمت مصوب کشوری هستیم.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص چرایی افزایش قیمت تخم مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که قیمت تخم مرغ همچنان ۱۲ هزار تومان درب مرغداری و ۱۴ هزار و ۵۰۰ برای مصرف کننده است.

وی افزود: برای استان اصفهان اجازه افزایش قیمت ۱۲ درصدی قیمت تخم مرغ د اده شده است و این قیمت برای فروش در مرغداری به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزیش داشته است.

تولید تخم مرغ ۲ برابر نیاز استان
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی اصفهان با بیان اینکه این روزها شاهد افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اصفهان هستیم، اضافه کرد: این در حالی است که تولید تخم مرغ در استان تغییری نداشته است.

ایراندوست با بیان اینکه در حال حاضر ۸.۵ میلیون مرغ تخم گذار در مرغداری‌های استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: این تعد اد مرغ حداقل روزانه ۳۵۰ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنند و این در حالی است که نیاز استان روزانه ۱۷۰ تن تخم مرغ است.

وی با بیان اینکه از نظر ما یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ انجام صادرات علی رغم ممنوع بودن این امر برای تخم مرغ است، ابراز داشت: تخم مرغ از استان اصفهان به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شود.

افزایش قیمت کنجاله سویا و ذرت در اصفهان
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت کنجاله سویا و ذرت نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت تخم مرغ است، اضافه کرد: کنجاله سویا در گذشته به قیمت دو هزار و ۷۰۰ به مرغدار تحویل می‌شده و امروز این نرخ به سه هزار و ۲۲۰ تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت ذرت نیز افزایش داشته است، افزود: این محصول نیز به قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان به مرغدار تحویل داده می‌شد و امروز به یک هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

توزیع تخم مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت مصوب
وی با بیان اینکه توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دستور کار داریم، گفت: برای این امر منتظر اعلام قیمت مصوب در کشور هستیم.

ایراندوست با بیان اینکه آخرین قیمت مصوب تخم مرغ درتیز ماه اعلام شده است، ابراز داشت: باتوجه به افزایش قیمت نهاده‌ها افزایش قیمت مصوب تخم مرغ را در روزهای آینده خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین با اعلام قیمت مصوب تخم مرغ مرغداران را ملزم به فروش مرغ در سامانه «رهتاب» خواهیم کرد تا بتوان نظارت درستی بر روند عرضه و تقاضای این محصول در بازار داشته باشیم.

کد خبر: ۶۳٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha