۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
آموزش، استخدام، املاک و پرداخت قویترین جاذبه‌های استارتاپ ها
بررسی آماری حوزه های فعالیت استارتآپ ها نشان داد؛

آموزش، استخدام، املاک و پرداخت قویترین جاذبه‌های استارتاپ ها

اگر جزو افرادی هستید که در زندگی روزمره از استارتاپ‌ها کمک می‌گیرید تا نیازهای خود در زمینه‌های مختلف را رفع و رجوع کنید؛ این مطلب را بخوانید و حوزه‌های فعالیت استارتاپ‌ها را بشناسید.

مژده باقری؛ بازار: وجود استارتاپ‌ها در زندگی امروز جزو ضروریاتی شده که گاها نیازهای مهمی را برطرف می‌کنند. هر روز که می‌گذرد، با رسوخ بیشتر اینترنت و فضای آنلاین در زندگی عموم مردم، نیازهای مردم گسترده‌تر می‌شود و بخش بزرگی از مردم ترجیح می‌دهند نیازهای خود را با کمک استارتاپ‌ها حل و فصل کنند.

اما شاید گه گاه سوالاتی در حوزه‌های فعالیت استارتاپ‌ها پیش بیاید و کاربران را با این سوال که در چه حوزه‌هایی استارتاپ‌ها فعالیت دارند روبه رو کند. وب سایت ایردا مرجع تخصصی آمار ایران در این زمینه آمار جذابی گرد آوری کرده که تعداد استارتاپ‌ها را به تفکیک حوزه فعالیت  و بازه زمانی استارت فعالیت معرفی کرده است.

بر اساس آمار ایردا؛ در حوزه اخبار حوزه فناوری حدود ۱۳ استارتاپ مشغول فعالیتند که این استارتاپ‌ها در بازه زمانی سال‌های ۸۷ تا ۹۸ استارت فعالیت خود را زده‌اند. در حوزه اپلیکیشن‌ساز ۹ استارتاپ در بازه زمانی سال‌های ۹۰ تا ۹۶ فعالیت  خود را آغاز کرده‌اند. حوزه اشتراک ایده و نظرات جزو حوزه‌هایی است که در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ حدود ۴ استارتاپ وارد گردونه فعالیت در آن شده‌اند.

حوزه استخدام و کاریابی یکی از حوزه‌های پرطرفداری است که در میان استارتاپ‌ها نیز محبوبیت خود را حفظ کرده و در سال‌های ۹۳ تا ۹۹ حدود ۳۳استارتاپ در این زمینه به فعالیت پرداخته‌اند. حوزه املاک نیز جزو دسته‌های پرطرفدار و نیاز جامعه است که در بازه زمانی ۹۱ تا ۹۹ حدود ۴۱ استارتاپ در این خصوص وارد فعالیت شده‌اند

حوزه استخدام و کاریابی یکی از حوزه‌های پرطرفداری است که در میان استارتاپ‌ها نیز محبوبیت خود را حفظ کرده و در سال‌های ۹۳ تا ۹۹ حدود ۳۳استارتاپ در این زمینه به فعالیت پرداخته‌اند. حوزه املاک نیز جزو دسته‌های پرطرفدار و نیاز جامعه است که در بازه زمانی ۹۱ تا ۹۹ حدود ۴۱ استارتاپ در این خصوص وارد فعالیت شده‌اند تا بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کنند. آموزش مجازی جزو آن دسته فعالیت‌هایی است که با گذر زمان محبوب‌تر از پیش مورد اقبال قرار می‌گیرد. خصوصا در سال‌های اخیر؛ کمبود وقت سبب شده کاربران بیشتر به سمت آموزش مجازی روی بیاورند. در این حوزه در سال‌های ۸۶ تا ۹۹ حدود ۷۱ استارتاپ وارد فعالیت شده و به کاربران خدمات ارائه می‌دهند. در حوزه برنامه نویسی درسی نیز در بازه زمانی ۹۳ تا ۹۷ حدود ۳ استارتاپ وارد فعالیت شده‌اند.

بر اساس آماری که ایردا  جمع آوری کرده؛ در زمینه آرایشی و بهداشتی نیز در سال‌های ۹۲ تا ۹۹ حدود ۱۹ استارتاپ شکل گرفته و وارد میدان رقابت شده‌اند. حوزه بازی یا همان صنعت بازی جزو صنایعی است که به اعتقاد بسیاری در ایران یک اقیانوس آبی است و هنوز بازار نه تنها از آن اشباع نشده که حتی هر روز بیش از پیش به حضور فعالیت در آن نیاز دارد. در این زمینه در سال‌های ۹۳ تا ۹۹ حدود ۱۵ استارتاپ وارد میدان فعالیت شده‌اند و انتظار می‌رود این عدد در سال‌ها و ماه‌های آتی بیشتر شود. حوزه بازاریابی محتوا نیز جزو حوزه‌هایی است که با گذر زمان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و بسیاری از افراد به نیازی که هر برند برای رسیدن به نقطه A به آن نیاز دارد پی می‌برند. در این زمینه در بازه زمانی سال‌های ۸۷ تا ۹۷ حدود ۱۵ استارتاپ پا به عرصه فعالیت گذاشته‌اند.

پادکست صوتی جزو دسته‌هایی است که انتظار می‌رود در آینده بیشتر مورد اقبال قرار گیرد و حتی بسیاری معتقدند در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین خوبی برای رادیو خواهند بود. در این زمینه در بازه زمانی ۹۲ تا ۹۷ حدود ۹ استارتاپ وارد فعال  شده‌اند و به عنوان پلتفرم انتشار پادکست یا تولید محتوای پادکستی مشغول فعالیت هستند.

بر اساس آماری که ایردا تهیه کرده،  حوزه بیمه در بازه زمانی ۹۳ تا ۹۹ حدود ۲۹ استارتاپ را وارد میدان عمل کرده است. در حوزه خدمات مشتریان نیز در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ حدود ۹ استارتاپ وارد میدان رقابت شده‌اند. اما حوزه خدمات موبایلی جزو آن دسته حوزه‌هایی است که در سال‌های۹۲ تا ۹۷ عرصه فعالیت را برای ۹ استارتاپ مهیا کرده است. و در حوزه خدمات عمومی نیز در سال‌های ۸۰ تا ۹۹حدود ۴۹ استارتاپ وارد گردونه رقابت و فعالیت شده‌اند. حوزه خرید آنلاین نان در بازه زمانی سال‌های ۹۵تا ۹۶ زمینه فعالیت ۵استارتاپ را ساخته است. حوزه خدمات شبکه‌های اجتماعی جزو حوزه هایی است که مورد اقبال قرار گرفته و در بازه زمانی ۴ساله  در سال‌های ۹۳تا۹۷حدود ۱۵استارتاپ را وارد میدان عمل کرده است.

در آمار ایردا، حوزه خرید و فروش کالا در بازه زمانی سال‌های ۸۷تا۹۸ زمینه فعالیت ۲۳استارتاپ را مهیا کرده است و مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفته  است و در زمینه خرید خارجی نیز در سال‌های ۹۳تا۹۷ حدود ۷ استارتاپ وارد فعالیت شده‌اند. حوزه خشکشویی آنلاین جزو دسته‌هایی است که در بازه زمانی دوساله سال۹۵تا۹۷ حدود ۱۰استارتاپ را وارد میدان رقابت کرده و مورد توجه استارتاپ‌ها و کاربران قرار گرفته است.

ایردا در ادامه توضیح داده که در حوزه دفتر مجازی، در بازه زمانی سالهای۹۰  تا۹۵  حدود ۵استارتاپ وارد میدان شده‌اند. حوزه خوردو نیز در سال‌های ۸۸ تا۹۹ زمینه ورود حدود ۳۴استارتاپ را به دنیای رقابت خوردو مهیا کرده است. حوزه درگاه پرداخت که مساله حساس و مهمی است نیز در سال‌های ۸۶تا۹۹ حدود ۲۵استارتاپ را وارد میدان رقابت کرده است. حوزه عکاسی نیز جزو حوزه‌هایی است که در بازه زمانی   ۹۲تا ۹۸ باعت شده ۷استارتاپ استارت فعالیت خود را بزنند. طب سنتی جزو دسته‌هایی است که در سال‌های ۹۰تا۹۸ حدود ۵ استارتاپ در آن زمینه استارت فعالیت خود را زده‌اند.

در زمینه حوزه طراحی و مدیریت سایت در سال‌های ۸۱تا۹۹ حدودا۲۶استارتاپ وارد عمل شده‌اند. در حوزه مدیریت ساختمانی در بازه زمانی سال‌های ۹۳تا۹۷ حدود ۱۰استارتاپ وارد عرصه فعالیت شده‌اند. در حوزه صنایع دستی و هنری نیز در بازه نه ساله مابین سال‌های ۹۰تا۹۹ حدود ۳۹استارتاپ، وارد عمل شده و تقریبا مورد اقبال قرار گرفته‌اند. حوزه مذهبی جزو دسته‌هایی است که در بازه زمانی سه ساله در بین سال ‌های ۹۵تا۹۸ زمینه فعالیت ۳استارتاپ را فراهم کرده است. دحوزه ورد پرس جزو حوزه‌های مهمی است که در این زمینه در بازه سال‌های ۹۳ تا ۹۶ حدود ۷ استارتاپ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 در حوزه معماری و دکوراسیون که بیش از پیش مورد اقبال عموم مردم قرار می‌گیرد حدود ۳۰ استارتاپ در سال‌های ۸۶ تا ۹۸ فعالیت خود را کلید زده‌اند. حوزه پرینت سه بعدی نیز در بازه زمانی ۴ ساله مابین سال‌های ۹۳ تا ۹۷ زمینه فعالیت حدود ۸ استارتاپ را ساخته است. استارتاپ‌ها وارد میدان رقابت در حوزه ورزشی نیز شده‌اند و حدود ۲۱ استارتاپ  در دهه ۹۰ و در بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ فعالیت خود در این زمینه را شروع کرده‌اند. حوزه پوش نوتفیکیشن نیز که هر روز بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد در بازه زمانی ۳ ساله مابین سال‌های ۹۵ تا ۹۷ حدودا ۳ استارتاپ را وارد گردونه فعالیت کرده است.

 بر اساس آمار ایردا؛ در زمینه پیک موتوری حدودا ۱۴ استارتاپ؛ استارت فعالیت خود را در سال‌های ۹۴ تا ۹۹ زده‌اند که آمار قابل توحهی در نوع خود است. در زمینه تبلیغات ویدیویی نیز حدود ۵ استارتاپ در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ وارد فعالیت شده‌اند. حوزه تامین مالی و حمع سپاری نیز زمینه فعالیت ۱۴ استارتاپ را در سال‌های ۹۱ تا ۹۶ فراهم کرده است.

کد خبر: ۶۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha