۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کرونای انگلیسی ممکن است نشانه‌ای مثبت باشد
ایل جورناله اعلام کرد

کرونای انگلیسی ممکن است نشانه‌ای مثبت باشد

آنچه کرونای انگلیسی را متمایز می سازد قدرت سرایت بیشتر آن است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت خبری ایل جورناله اخیرا مقاله ای با قلم « فرانچسکا سالواتوره» با عنوان «گونۀ انگلیسی کووید ۱۹ ممکن است نشانه ای مثبت باشد» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

در ساعات اخیر خبر مربوط به گونۀ انگلیسی کووید – ۱۹ باعث هرج و مرج و هشدار در سراسر اروپا گردیده است و بسیاری از کشورها را بر آن داشت که در قبال لندن تدابیر سختگیرانه ای اتخاذ نمایند. البته در این مورد لازم  است در رابطه با این مقوله مسائلی را روشن ساخت اگرچه هنوز یک تاریخچۀ بالینی طولانی برای شناخت مشکلات این جهش ژنتیک در دست نیست.

مسأله اینجاست که تمامی ویروس ها به گفتۀ دانشمندان تغییر شکل می دهند و کووید-۱۹ نیز بارها تغییر یافته است. آنچه گونۀ انگلیسی را متمایز می سازد قدرت سرایت بیشتر آن است که البته علل آن هنوز مشخص نیست.

تا امروز ژنوم این گونه توسط انگلیس شناسایی شد لیکن گزارش هایی نیز از دانمارک، استرالیا و هلند نیز دریافت گردیده است. این کشورها از تمامی ابزارهای علمی قدرتمند برخوردار می باشند و در جهت توالی یابی ژنوم تلاش های گسترده ای انجام می دهند.

در این مرحله به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانسته های علمی در سراسر جهان بسیار حائز اهمیت است. به لطف تلاش های مربوط به اشتراک گذاری داده ها، نظارت بر ژنوم ها و نتایج آزمایش ها در انگلیس به نظر می رسد که این گونه شروع به غالب شدن بر گونه های موجود این ویروس نمودند. ویروسی که ممکن است عامل درصد رو به رشد موارد ابتلا در گوشه هایی از کشور باشد. به ویژه در مناطقی که در آن موارد ابتلا به سرعت رو به گسترش می باشد.

به عقیدۀ بسیاری از همه گیرشناسان، ژن شناسان و ویروس شناسان این گونۀ انگلیسی علاوه بر اینکه بسیار ناگوار است اگر به خاطر سرعت انتقالش نباشد حتی می تواند یک نشانۀ مفید باشد. 

به قول «آنتونی بروکس»، ژن شناس که در مطالعاتش از این خطر فکری حمایت می کند، این گونۀ جدید به احتمال زیاد فقط یک گونۀ بدون علامت است. یعنی گونه ای که علائم اندکی ایجاد می کند یا حتی بدون علامت است. این گام بزرگی در راه دستیابی به آن چیزی است که مدت حدود یک سال از طریق تعطیل کردن فعالیت ها، آزمایش و ردیابی سعی در کسب آن می شد.

این نشانۀ مثبتی به شمار می آید زیرا احتمالاً همان چیزی است که به ما کمک خواهد کرد با سرعت بیشتری به مصونیت گله ای دست پیدا کنیم با تعداد موارد اندک سرایت و بیماران دارای علائم. در آن هنگام کم کم ویروس به تنهایی ناپدید خواهد شد. ما از طریق تعطیلی، آزمایش و ردگیری به طور جدی به این فرایند طبیعی سرعت بخشیدیم.

البته پروفسور بروکس میزان بالای سرایت این گونه را نیز زیر سوال می برد. به عقیدۀ وی این گونۀ جدید لزوماً علت افزایش موارد ابتلا در مناطق دچار مشکل نیست.در واقع چنانچه این گونۀ جدید با سرایت بیشتر همراه می شد، در یک منطقه شایع می شد و متعاقباً در سایر مناطق نیز گسترش می یافت. در حالی که افزایش تعداد موارد ابتلا در برخی مناطق ممکن است حاصل افزایش انبوه تعداد آزمایش ها باشد.

کد خبر: ۶۳٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha