۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
واردات ۳۰۰ هزار تن موز در ۹ ماهه امسال
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

واردات ۳۰۰ هزار تن موز در ۹ ماهه امسال

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: آمار واردات موز در سال ۹۹ نشان می‌دهد که تقریبا در ۹ ماهه امسال به اندازه کل واردات سال ۹۸ موز وارد کشور شده است.

به گزارش بازار، روح الله لطیفی، افزود: آمارهای گمرک نشان می‌دهد که در ۹ ماهه سال ۹۹، ۳۰۸ هزار و ۹۷۰ تن موز به ارزش ۲۱۰ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۵۶ دلار وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: آمار واردات این کالا در سال ۹۸ حاکی از واردات ۳۳۴ هزار و ۲۵۲ تن موز به ارزش ۲۲۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۲۷ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک گفت: باتوجه به این که واردات موز از اردیبهشت امسال ممنوع شده بود، با مقایسه این آمارها به راحتی می‌توان متوجه می‌شد که میزان واردات موز نسبت به سال گذشته تغییری چندانی نداشته است.

وی افزود: کشورهای طرف معامله در واردات موز به ترتیب ترکیه، هند، فیلیپین، اکوادور، پاکستان، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و ویتنام بوده اند.

لطیفی تاکید کرد: نکته قابل تامل در واردات این کالا این است که کشورهای اصلی تولیدکننده موز مثل اکوادور و فیلیپین در رتبه اول واردات نیستند و رتبه اول واردات با تفاوتی چشمگیر متعلق به کشور ترکیه است.

لطیفی گفت: نکته مهم دیگر در آمار تفکیک شده واردات از کشورهای صادرکننده موز به ایران قیمت تمام شده هر کیلو موز برای آن کشور است به این صورت که اگر ارزش دلاری موز وارد شده از ترکیه را به وزن آن تقسیم کنیم متوجه می‌شویم که هر چند ترکیه به عنوان یک واسطه به ایران موز صادر کرده، اما قیمت موز صادر شده از ترکیه به ایران ارزان‌تر از قیمت موز صادر شده از اکوادور به ایران است.

کد خبر: ۶۳٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha