۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
آیا افراد مبتلا به آلرژی می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟
اشپیگل بررسی کرد

آیا افراد مبتلا به آلرژی می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟

حدود ۲۴ میلیون نفر در آلمان آلرژی دارند، اما آلرژی تنها تعدادی از آنها به اندازه ای شدید است که می تواند با واکسن واکنش دهد.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، سایت خبری اشپیگل گزارشی به قلم «نینا وبر» با عنوان «آنچه مبتلایان به آلرژی اکنون باید بدانند» منتشر نموده است. این گزارش در ادامه می آید.

 دو نفر در انگلیس و چند نفر در آمریکا پس از دریافت واکسن بیونتک، دچار اصطلاحا شوک آنافیلاکتیک شدند. این واکنش آلرژیک جدی ترین عوارض جانبی واکسن تاکنون است. طی روزهای اخیر بسیاری از بیماران آلمانی نیز در این مورد مطرح کرده اند. نکته مهم این است که اگرچه حدود ۲۴ میلیون نفر در آلمان آلرژی دارند، اما آلرژی تنها تعدادی از آنها به اندازه ای شدید است که می تواند به واکسن واکنش دهد.

این دو نفر در انگلیس از آلرژی های غذایی و دارویی متعددی رنج می بردند. اما یکی از موارد آمریکایی قبلا دچار آلرژی نبود. ما هنوز نمی دانیم که چه عواملی منجر به شوک آنافیلاکتیک شده، اما یک مظنون اصلی داریم: PEG یا پلی اتیلن گلیکول. در واکسن، PEG در پوشش محافظی موجود است که RNA واکسن را به سلول ها می رساند. این ماده در داروها و مواد آرایشی نیز استفاده شده و برخی بدان آلرژی دارند.

پیشنهاد متخصصان آلرژی این است که افراد بر اساس میزان حساسیت قبل از واکسیناسیون به سه دسته تقسیم شوند: اگر سبز هستند، با خیال راحت واکسینه شوند. کسانی که در سطح زرد هستند، پس از واکسیناسیون نیم ساعت در مرکز واکسیناسیون بمانند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شده و در صورت بروز شوک آنافیلاکتیک، پرسنل پزشکی بلافاصله در دسترس باشند.

هرکسی که در سطح قرمز باشد، باید قبل از واکسیناسیون آزمایش دهد تا مشخص شود آیا به PEG حساسیت دارد یا خیر. اگر این آلرژی وجود داشته باشد، آنها نباید این واکسن را دریافت کنند.

کد خبر: ۶۳٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha