۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
تشویق به استفاده از اتومبیل برقی از سوی دولت بایدن| ایجاد زیرساخت شارژ عمومی با انرژی پاک
نشنال اینترست در گزارشی عنوان کرد؛

تشویق به استفاده از اتومبیل برقی از سوی دولت بایدن| ایجاد زیرساخت شارژ عمومی با انرژی پاک

دولت بایدن جهت مبارزه با فرآیند تغییرات آب و هوایی استفاده از ماشین های الکتریکی را تشویق می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: اخیرا سایت تحلیلی نشنال اینترست مقاله ای با قلم «استفان سیلور» با عنوان « دولت بایدن استفاده از ماشینهای الکتریکی را تشویق می کند» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

بر اساس انتصابات اولیه، کاملاً واضح است که دولت جدید «جو بایدن» قرار است از یک برنامه آب و هوایی کاملاً متفاوت از دولت ترامپ استقبال کند. بایدن پیش از این اعلام کرده بود که ایالات متحده آمریکا، به احتمال زیاد در روز اول ریاست جمهوری وی، مجدداً به توافقنامه آب و هوایی پاریس که دولت ترامپ از آن خارج شد خواهد پیوست.

 در حال حاضر، اظهاراتی از طرف وزیر حمل و نقل پیشنهادی بایدن وجود دارد مبنی بر اینکه دولت وی استفاده از اتومبیل های برقی را تشویق می کند. «پیت بوتجج»، شهردار سابق ساوت بند، ایندیانا و کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۲۰، توسط بایدن به عنوان وزیر حمل و نقل معرفی شده است. این هفته بوتجج در توئیت خود نوشت: برای مقابله با بحران آب و هوا، ما باید میلیون ها وسیله نقلیه الکتریکی جدید را در جاده های آمریکا روانه کنیم. وقت آن رسیده است که زیرساخت های شارژ عمومی را با انرژی پاک تأسیس کرده و در تمام نقاط این کشور در دسترس قرار دهیم.

 دقیقاً مشخص نیست که دولت جدید جهت تشویق چنین زیرساخت هایی از چه خط مشی استفاده خواهد کرد - به شکل قانونگذاری یا آیین نامه ای یا ترکیبی از هر دو. بر اساس تحلیل اخبار بلومبرگ در اوایل ماه جاری، برنامه انرژی پاک بایدن در طول مبارزات انتخاباتی موضع گیری وی در مورد چنین سیاستی را تعیین کرده بود.

با افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی، ۱ میلیون شغل جدید در صنعت خودروی آمریکا ایجاد می شود – از زنجیره تأمین خودرو داخلی و زیرساخت های خودکار از قطعات گرفته تا ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی. از این رو کارگران و تولیدکنندگان اتومبیل آمریکایی برای پیروزی در قرن ۲۱ و برای اطمینان از اینکه شغلشان درآمد خوبی دارد می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

 بدیهی است که سیاست های پیشنهادی در طول مبارزات انتخاباتی لزوماً پس از انتخاب کاندیدا به ثمر نمی نشیند ، اما توییت بوتیگیگ نشان می دهد که دولت جدید با دستور کار خودروهای الکتریکی رو به جلو حرکت می کند. بایدن همچنین نصب ۵۰۰۰۰۰ سیم شارژ خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۳۰ پیشنهاد کرده است که این رقم ۵ برابر بیشتر از تعداد موجود است.

طبق گزارش بلومبرگ، این چالش کنگره را برای تأمین بودجه چنین برنامه ای ترغیب خواهد کرد. فرماندار «گاوین نیوزوم» در ماه سپتامبر اعلام کرد که کالیفرنیا فروش اتومبیل های مجهز به گاز را از سال ۲۰۳۵ قطع خواهد کرد - اگرچه پس از آن تاریخ چنین خودروهایی هنوز مجاز به استفاده در جاده ها هستند.

باید گفت دولت بایدن اشاره ای به اقدامی مشابه اقدام فرماندار کالیفرنیا در سراسر امریکا نکرده اگرچه پانزده کشور در سراسر جهان تاکنون چنین کاری انجام داده اند.

«مایکل ای. مان» دانشمند آب و هوا نیز در توییتر نوشت: از وزیر حمل و نقل پیشنهادی بایدن قدردانی می شود. طرح وی با رویکرد چند آژانس که دولت بایدن جهت مبارزه با تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته متناسب است.

کد خبر: ۶۳٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha