۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کم توجهی به آب‌رسانی مناطق محروم در لایحه بودجه ۱۴۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

کم توجهی به آب‌رسانی مناطق محروم در لایحه بودجه ۱۴۰۰

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مطابق اختیارات خود برخی از منابع عمومی را با قید اولویت به حوزه‌های مورد نیاز مردم همچون آب و برق سوق خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی با انتقاد از عدم افزایش بودجه وزارت نیرو در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: اگرچه یکی از مطالبات جدی مردم دسترسی به آب شرب سالم و برق است اما در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت به توسعه برق و آب‌رسانی توجه‌ای نکرده چراکه این مهم نیازمند افزایش بودجه وزارت نیرو است اما بودجه این وزارتخانه باوجود یک و نیم برابر شدن هزینه‌ها در یک سال اخیر افزایشی نداشته است.  

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از برخی منابع عمومی لایحه با هدف افزایش بودجه این بخش در کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به‌یقین در کمیسیون انرژی و کمیسیون تلفیق این موضوع به‌طور جد ازسوی نمایندگان پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس مطابق اختیارات خود می‌تواند برخی از منابع عمومی را با قید اولویت به حوزه‌های مورد نیاز مردم همچون آب و برق سوق دهد، اضافه کرد: مجلس باید با توجه به نیاز جامعه قید اولویت در تقسیم‌بندی بودجه قرار دهد و به‌یقین با کاهش هزینه‌های غیرضرور دولت به نیازهای اساسی مردم همچون تامین آب شرب سالم و برق بیشتر توجه خواهد شد.

سرگزی عدم توجه به تولید برق، توسعه برق‌رسانی، تجهیز و تعمیر و گسترش نیروگاه‌ها، افزایش خطوط آبرسانی سدسازی را ازجمله چالش‌های لایحه بودجه دانست و نسبت به عدم توجه دولت به این مهم انتقاد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران سیل از یک طرف و بی‌آبی از طرف دیگر مردم برخی مناطق را به سطوح آورده است، تصریح کرد: در حالی گلایه مردم در برخی مناطق، پیرامون مسئله آب و برق است که کمترین بودجه به توسعه آبرسانی و برق‌رسانی تعلق گرفته است.

کد خبر: ۶۳٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha