۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
مجلس بودجه بزرگراه‌ها را افزایش دهد/ رشد ۷۷.۵ درصدی اعتبارات عمرانی اردبیل در سال آینده
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

مجلس بودجه بزرگراه‌ها را افزایش دهد/ رشد ۷۷.۵ درصدی اعتبارات عمرانی اردبیل در سال آینده

اردبیل- شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: مجلس در بررسی بودجه سال آینده، شایسته است اعتبارات مربوط به توسعه بزرگراه‌های استان را افزایش دهد تا کمبودها در این زمینه رفع شود.

داوود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اردبیل با ۱.۵۶ درصد جمعیت کشور و یک درصد مساحت کشور از نظر سهم جمعیتی در رتبه بیست و پنجم کشوری قرار دارد و درآمد سرانه مردم این استان حدود ۱۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: این درآمد سرانه در کشور به ۱۵ میلیون تومان رسیده و به نظر می‌رسد باید با تقویت نظام اقتصادی در استان اردبیل به افزایش درآمد سرانه مردم در این استان کمک کنیم.

شایقی افزود: در بودجه سالجاری بیش از ۹۹۶ میلیارد تومان منابع اعتباری برای استان در نظر گرفته شده که البته عملکرد ما بیشتر از این رقم است.

بیش از یک‌هزار و ۷۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن اردبیل هزینه شده است
وی سهم اعتبارات راه آهن را در سالجاری ۱۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون برای این پروژه زیربنایی در استان بیش از یک‌هزار و ۷۰ میلیارد تومان منابع هزینه شده است.

شایقی در ادامه بیان کرد: در بودجه سال آینده به رغم افزایش نه چندان برجسته اعتبارات عمرانی، بودجه عمرانی استان اردبیل جهش مناسبی پیدا کرده به طوریکه ۷۷.۵ درصد اعتبارات عمرانی استان اردبیل در سال آینده افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بودجه سال آینده در مجموع ما با یک جهش ۷۸.۵ درصدی روبه‌رو هستیم که قطعا به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین تکمیل برخی از طرح‌ها در سطح ملی نظیر راه آهن اهتمامی جدی وجود دارد.

افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات حوزه راه‌ها در استان
شایقی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در مسیر توسعه استان در سال آینده، ‌توسعه و تکمیل بزرگراه‌هاست که با استفاده از اعتبارات ملی و استانی سعی و تلاشمان بر این است تا محور چهار بانده را در استان تکمیل و زمینه راه‌اندازی آنها را فراهم کنیم.

وی به افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات حوزه راه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از محورهای مواصلاتی اردبیل در مسیر چهار بانده شدن از ردیف اعتبارات ملی برخوردار شده است.

شایقی تصریح کرد: در حوزه آب و همچنین توسعه بخش کشاورزی رشد قابل توجهی را در تخصیص اعتبارات و منابع شاهد هستیم که انتظار می‌رود بسیاری از طرح‌های زیربنایی در این بخش به سرانجام برسد.

وی افزود: در مجموع با رشد ۷۷.۵ درصدی اعتبارات عمرانی و ۶۶.۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای در اردبیل در سال آینده وضعیت مطلوبی را به نسبت توزیع اعتبارات در کشور شاهد خواهیم بود که این امر با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل، ‌نمایندگان استان در مجلس، مدیران دلسوز و مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تحقق پیدا کرده است.

در بودجه سال آینده برای پروژه کلور – درام ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد
شایقی اضافه کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم نمایندگان مجلس در صورت افزایش اعتبارات توجهی جدی به تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه داشته باشند چرا که برای اردبیل تکمیل محورهای مواصلاتی نظیر کلور – درام، اردبیل – سرچم، نمین – آستارا، اردبیل – مشگین‌شهر و پارس‌آباد – بیله‌سوار بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد:‌ در بودجه سال آینده برای پروژه کلور – درام ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس با افزایش ۲۰ میلیارد تومانی به این اعتبار، به تکمیل این محور مواصلاتی کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل پیشنهاد کرد تا برای محور اردبیل – مشگین‌شهر نیز که در بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، تا سقف ۵۰ میلیارد تومان منابع افزایش یافته و زمینه تکمیل و بهره‌برداری از این محور مواصلاتی در استان فراهم آید.

شایقی گفت: مجلس در صورت افزایش اعتبارات باید به تکمیل پروژه‌های عمرانی اهتمام جدی داشته باشد که ما پیشنهاد می‌کنیم در استان اردبیل اعتبارات توسعه بزرگراه‌ها افزایش یابد.

کد خبر: ۶۳٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha