۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مبلغ فرار مالیاتی در کشور بیش از متوسط جهانی است
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی:

مبلغ فرار مالیاتی در کشور بیش از متوسط جهانی است

مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: متاسفانه در ایران همانند سایر کشورهای دنیا فرار مالیاتی وجود دارد اما باید اذعان کرد که مبلغ فرار مالیاتی در کشور از متوسط فرار مالیاتی در دنیا بیشتر است.

به گزارش بازار، «محمد مسیحی» افزود: برخی افراد بدون اینکه تفاوتی قائل شوند بین مفهوم «ظرفیت مالیاتی» و «فرار مالیاتی» اعدای را از فرار مالیاتی عنوان می کنند که نمی دانند تبعات آن برای نظام مالیاتی کشور چیست!؟

وی اظهارداشت: تبعات و پیامدهای منفی بیان چنین مسائلی را می توان به مواردی همچون کاهش تمکین، پائین آمدن رغبت مردم به پرداخت مالیات و بسیاری موضوعات دیگر اشاره کرد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: انتظاری که از کارشناسان مالیاتی می رود اینکه وقتی می خواهند در باب مسائل مالیاتی اظهار نظر کنند تبعات برخی از اظهارنظر ها را هم ببینند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بین ظرفیت های مالیاتی و فرار مالیاتی تفاوت وجود دارد، افزود: در ایران همانند سایر کشورهای دنیا فرار مالیاتی وجود دارد و این برکسی پوشیده نیست البته این مسئله را هم نمی توان رد کرد که مبلغ فرار مالیاتی در کشور از متوسط فرار مالیاتی در دنیا بیشتر است.

مسیحی اظهارداشت: برآورد می شود فرار مالیاتی در کشور برای سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت مالیاتی در کشور وجود دارد و بطورحتم می توان پایه های جدید مالیاتی را معرفی و همینطور نرخ های مالیاتی را موثر کرد اما باید توجه داشت که بین ظرفیت و فرار مالیاتی تفاوت است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی یکی از مهمترین منابع در بودجه بیشتر کشورها به‌ ویژه کشورهای توسعه یافته است، یادآورشد: متوسط رشد درآمدهای مالیاتی کشور در طول پنج سال گذشته ۲۰ درصد بوده است.

کد خبر: ۶۳٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha