۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
نحوه «بودجه‌بندی» وضعیت اقتصاد ۱۴۰۰ را تعیین می‌کند| روند یکنواخت بورس تا بهمن‌ماه
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نحوه «بودجه‌بندی» وضعیت اقتصاد ۱۴۰۰ را تعیین می‌کند| روند یکنواخت بورس تا بهمن‌ماه

لرستان- حیدری، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نحوه بودجه‌بندی، وضعیت اقتصاد ۱۴۰۰ را تعیین می‌کند، گفت: بازار سهام ایران فعلا یک روند خنثی را در پیش گرفته و این وضعیت تا تحولات بعدی که شامل معرفی کامل کابینه بایدن در بهمن ماه باشد ادامه دارد.

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: معتقدم در ایران بازار بورس نداریم و بیشتر به صورت شبه سهام و حراجی است.

وی افزود: اینکه وقتی یک سهم وارد بازار می‌شود، هر که قیمت بالاتری بپردازد، مالک آن می شود یک پایه‌ریزی اشتباه است که از طرف سازمان بورس و مسئولان بالادست آن یعنی وزارت اقتصاد شکل گرفته است.

کارشناس اقتصادی تحولات سیاسی و تحولات پولی را دو عامل موثر بر بازار سهام ایران دانست و عنوان کرد: البته بعد از انتخابات ایالات متحده و با روی کار آمدن «بایدن» بازار سهام دچار نوسانات شدید نخواهد شد چون بایدن در عین حال که سیاست‌های محافظه کارانه‌تری دارد ولی به دنبال تداوم همان سیاست‌های ایالات متحده از گذشته تا به حال است.

وی بیان کرد: یک خوشبینی در بطن جامعه، سهامداران و دیگر بازارها ایجاد شده در نتیجه میزان تنش و هیجانات، کاهش یافته و بازار فعلا یک روند خنثی را در پیش گرفته تا تحولات بعدی که شامل معرفی کامل کابینه بایدن باشد یعنی از بهمن ماه به بعد بازار سهام ایران مجدد نسبت به این تحول واکنش نشان خواهد داد اما کماکان در دی ماه یک بازار خنثی داریم.

حیدری خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی با اجرای سیاست‌های پولی مناسب، بازار پولی ایران را به درستی مدیریت کرد هر چند از طرف قوه مقننه، مجریه و قضائیه مورد نظر قرار نگرفت اما سبب شد انتظارات تورمی در بطن جامعه به تعادل نسبی برسد و این هم در کنار تحولات بین‌المللی، بازار سرمایه ایران را به یک نوع روند یکنواخت یا خنثی رسانده است.

وی گفت: نحوه بررسی نمایندگان مجلس نسبت به بودجه ۱۴۰۰ و اختلافات بین دولت و مجلس، وضعیت اقتصاد ۱۴۰۰ را مشخص می‌کند.

کد خبر: ۶۳٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha