۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
مسیرهای شمال استان سمنان مسدود شد| کالپوش در محاصره برف
بازار بررسی کرد؛

مسیرهای شمال استان سمنان مسدود شد| کالپوش در محاصره برف

سمنان- بارش شدید برف و کولاک تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان به استان‌های شمالی مانند گلستان و مازندران را متوقف و همچنین راه‌های مواصلاتی به کالپوش میامی نیز مسدود شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: با تداوم بارش برف در شمال و شرق استان سمنان، راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های مهدی‌شهر، دامغان و شاهرود با استان‌های مازندران و گلستان به‌طور کلی مسدود شده است و بارش برف همچنین گردنه خوش ییلاق شاهرود و مسیر توسکستان را نیز بست.

از کالپوش نیز خبر می‌رسد شدت بارش برف مسیرهای منتهی به این بخش را مسدود کرده و راه‌های ارتباطی با روستاهای کالپوش بسته شده است. اکیپ‌های راهداری از شب گذشته در مسیرها و گردنه‌های برف‌گیر استان سمنان حضور دارند اما شدت برف همچنان راه‌ها را مسدود نگه داشته است.

بارش در ارتفاعات
بارش برف در مهدی‌شهر و شهمیرزاد، دامغان، شاهرود، بسطام، میامی و کالپوش سبب برودت شدید هوا، کولاک، کاهش دید، لغزندگی مسیر و در نهایت مسدودی کامل راه‌ها شده است و پلیس از مردم می‌خواهد تا در صورت عدم وجود کار ضروری از راه‌های روستایی نیز در مناطق کوهستانی شمال و شرق استان سمنان تردد نکنند.

شدت بارش برف مسیرهای منتهی به بخش کالپوش را مسدود کرده و راه‌های ارتباطی با روستاهای منطقه بسته شده است

در شهرهای شاهرود و دامغان و میامی وضعیت مناسب است و بارش برف از صبح امروز قطع شده اما راه‌های روستایی در شمال شرقی و شرق استان سمنان به ویژه روستاهای حسین آباد کالپوش و توابع تا نردین و کرنگ و … مسدود هستند.

برف سمنان را سپید پوش کرد
از سمنان نیز خبر می‌رسد بارش برف از عصر امروز ارتفاعات این شهرستان را سفید پوش کرده و گردنه آهوان نیز لغزنده است. پلیس تردد تمام خودروها را به منظور همراه داشتن زنجیر چرخ کنترل می‌کند. احتمال مسدود شدن این راه نیز طی ساعات آتی وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، از مسدود شدن راه‌های مرتفع استان خبر داد و گفت: همزمان با شامگاه جمعه چهار محور مواصلاتی استان سمنان مسدود شده اند.

سرهنگ تقی کبیری با بیان اینکه محورهای شاهرود به توسکستان و گرگان، محور سمنان به فیروزکوه، شهمیرزاد به کیاسر، چشمه علی دامغان به کیاسر و شاهرود به آزادشهر از طریق خوش ییلاق و همچنین محور میامی به کالپوش مسدود هستند، بیان کرد: بارش برف در این مناطق شدید است.

بارش برف از عصر جمعه ارتفاعات شهرستان سمنان را سفید پوش کرده و گردنه آهوان نیز لغزنده است

وی با بیان اینکه کولاک، لغزندگی جاده، کاهش دید و بارش شدید برف مخاطراتی هستند که به مسدود شدن جاده‌ها انجامیده است، بیان کرد: راهداران در تلاش هستند تا راه‌ها را بازگشایی کنند اما تا آن زمان مردم و مسافران از تردد در راه‌های مرتفع استان سمنان پرهیز کنند.

لغزندگی راه ها
رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه تردد در محورهای باز استان نیز با زنجیر چرخ ممکن است، تاکید داشت: در صورت تردد الزامی در محورهای مواصلاتی استان سمنان همراه داشتن زنجیر چرخ، سوخت کافی، لباس گرم، غذای خشک و اطمینان از سلامت بخاری، برف پاک کن، ضد یخ و … در کنار توجه به توصیه‌های راهداران و پلیس و رعایت فاصله طولی، عدم عجله و رعایت سرعت مجاز، تضمین کننده سفر ایمن خواهد بود.

کبیری با بیان اینکه گردنه آهوان در محور سمنان- دامغان نیز به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی لغزنده است و تردد در آن با زنجیر چرخ امکان پذیر خواهد بود، گفت: مردم حتماً از تردد غیر ضروری در این محورها پرهیز کنند.

راهداران در تلاش هستند تا راه‌ها را بازگشایی کنند اما تا آن زمان مردم و مسافران از تردد در راه‌های مرتفع استان سمنان پرهیز کنند

بارش برف و کولاک همچنان در محورهای استان سمنان ادامه دارد و امکان اینکه محور مواصلاتی سمنان به دامغان نیز در ساعات آتی مسدود شود، وجود دارد لذا مسافران باید قبل از تردد الزامی به این راه‌ها با پلیس راه تماس بگیرند.

برف کالپوش را محاصره کرد
بارش برف و کولاک شدید، راه‌های ارتباطی بخش کالپوش میامی را مسدود کرد. امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان این مطلب، گفت: بارش برف و کولاک شدید از ظهر امروز جمعه سبب مسدود شدن راه‌های روستاهای حسین آباد و شهر گلستان و حومه آن در بخش کالپوش میامی شده است.

عمیدی با بیان اینکه راهداران در تلاش هستند تا راه‌ها را بازگشایی کنند، بیان کرد: مردم از ورود به این محورهای حتماً خودداری کنند زیرا با مخاطرات جدی روبرو خواهند شد.

وی از شن‌پاشی، تیغ زدن جاده، حضور گریدرهای راهسازی در محورها و تلاش برای بازگشایی راه‌ها خبر داد و بیان کرد: تلاش به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت تا هر چه زودتر راه‌های روستایی بازگشایی شوند.

حضور راهداری در راه ها
گروه‌های برف‌روب در محورهای مواصلاتی در حال خدمات رسانی هستند و حضور غیر ضروری مردم در این راه‌ها فقط جلوی خدمت رسانی مطلوب را می‌گیرد در نتیجه مردم از تردد بی مورد در راه‌های استان سمنان خودداری کنند.

به گزارش هواشناسی سامانه کم فشار بارش زا در سطح استان سمنان از شب گذشته استقرار یافته و اغلب نقاط استان را با بارش برف و کولاک همراه کرده است. بارش‌ها در شرق استان سمنان بیشتر از غرب بوده‌اند و طی ۲۴ ساعت گذشته در شاهرود میزان قابل توجهی برف باریده است.

ادامه بارش‌ها
نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که توده هوای کم فشار بارشی تا فردا نیز در استان سمنان خواهد بود در نتیجه برای فردا نیز هوای سرد همراه با بارش برف و کولاک به خصوص در ارتفاعات پیش بینی شده است.

شن‌پاشی، تیغ زدن جاده، حضور گریدرهای راه‌سازی در محورها و تلاش برای بازگشایی راه‌ها  ادامه دارد

همراه داشتن لباس گرم در این شرایط هوایی یکی از الزاماتی است که مسئولان استان سمنان بر روی آن تاکید دارند همچنین مسافران از تردد غیر ضروری در راه‌های استان باید پرهیز کنند.

موضوع قابل ذکر دیگر درباره آب و هوای استان سمنان این است که سامانه کم فشار بارش زا جو ناپایداری را تا فردا برای استان به همراه دارد در نتیجه اخطار برای سرمازدگی باغات و اراضی زراعی نیز صادر شده است. سرما در برخی مناطق مانند شهمیرزاد و بسطام تا پنج درجه زیر صفر نیز پیش بینی شده است.

کد خبر: ۶۳٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha