۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
بررسی لایحه بودجه در مجلس مبتنی بر واقعیات خواهد بود
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بررسی لایحه بودجه در مجلس مبتنی بر واقعیات خواهد بود

ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است بهتر بود دولت دو سناریو را برای بودجه تعریف کرده و شرایط تحریمی و غیرتحریمی را توامان در نظر می‌گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی در تحلیل بخش نفتی لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: متاسفانه اشکالات متعددی در محتوای لایحه بودجه وجود دارد که یک سری اشکالات در اصول و یک سری دیگر بر فروع آن مشاهده می‌شود هرچند اصلی‌ترین مشکل لایحه پیش‌بینی فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز است، اما با توجه به میزان تولید و صادرات نفت در سال‌های گذشته باید این پیش‌بینی را بسیار خوشبینانه دانست.

نماینده مردم دشت آزدگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه کشور به عنوان سند بالادستی باید مبتنی بر واقعیت‌ها باشد، افزود: اگرچه خوشبینی به آینده خوب است اما این خوشبینی نباید غیر واقع بینانه شود لذا باید شرایط حاکم بر ایران به لحاظ بین‌المللی را درک کرد و بودجه‌ریزی براساس واقعیت‌ها باشد.

وی ادامه داد: اگرچه ایران به لحاظ فنی توان و ظرفیت تولید ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را دارد اما صادرات این مقدار تولید حتی درصورت برداشته شدن تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست لذا حتی باید شرایط را سخت‌تر از وضعیت کنونی دانست و امکان کاهش صادرات را داد و به دنبال منابع درآمدی دیگری بود.  

ساعدی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را غیرواقعی می‌ دانند، اضافه کرد: بهتر بود دولت دو سناریو را برای بودجه تعریف کرده و شرایط تحریمی و غیرتحریمی را توامان در نظر می‌گرفت و راه عاقلانه‌ای را طی می‌کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید بودجه را سیاسی بست یا نگاه سیاسی به آن داشت و به‌یقین این رفتار نه ازسوی دولت و نه مجلس پذیرفتی نیست، اظهار کرد: سندی به نام بودجه باید متناسب با شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و با هدف عبور از چالش‌های احتمالی تدوین شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: دولت گمان می‌کند؛ نشستن بایدن بر مسند ریاست جمهروی آمریکا به معنای حذف تحریم‌ها است اما این نگاه یک طرفه کاملا خوشبینانه و به دور از واقعیت است چراکه چنین تضمینی وجود ندارد.

کد خبر: ۶۳٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha