۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
رونق کسب و کار با بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
در راستای جذب مخاطب بیشتر انجام می گیرد؛

رونق کسب و کار با بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

با وجودی که بازاریابی دیجیتال با همان دیجیتال مارکتینگ به گوشمان آشناست؛ اماباید گفت که شاخه های از این بازاریابی به نام بازاریابی شبکه اجتماعی است که از طریق شبکه های مجازی می توان برای جذب مخاطب بیشتر بهره برد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «تک بولین» در گزارشی به چگونگی استفاده از بازاریابی دیجیتال رسانه اجتماعی یا social media marketing برای افزایش مخاطبان کسب و کارها پرداخته است: بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده استراتژیک از کانال ها و سایت های مختلف رسانه های اجتماعی برای تبلیغات موثر یک محصول یا خدمات است.

اگرچه اصطلاحات بازاریابی دیجیتال و بازاریابی الکترونیکی اکنون در محافل دانشگاهی غالب است، بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور پیوسته برای محققان و پزشکان یا هنرمندان محبوبیت پیدا کرده است. درحالی که مشاوران شبکه های اجتماعی وقت و انرژی خود را معطوف به اجرای استراتژی هایی می کنند که می تواند آگاهی از نام تجاری را در هدفمندترین رسانه ممکن افزایش دهد. در اینجا برآن هستیم تا به برخی از اصول بازاریابی در شبکه های اجتماعی  که برای بالابردن مخاطبان، می تواند سودمند باشد، اشاره کنیم:

در ابتدا باید یادآورشد که بسیاری از اینفلوئنسرها همچنین تمایل دارند که با خرید لایک و فالوور، بازدید ها را در یک پلتفرم دیجیتالی افزایش دهند، زیرا داشتن آنها، مخاطبان واقعی بیشتری را به خود جذب می کند. سرویس های اینستاگرام مانند https://buybettersocial.com می توانند به سرعت دنبال کنندگان شما را افزایش دهند و همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند. با این حال، برای تبدیل کردن این لایک ها و فالوور ها به  مخاطبانتان برای فروش محصول، به یک برنامه بازاریابی خوب نیاز دارید.

تدوین استراتژی؛ نخستین قدم در بازاریابی شبکه اجتماعی
نخستین قدم در اجرای برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی، تدوین استراتژی است. در ابتدا د بدانید چگونه استراتژی را تعریف می کنید؟ استراتژی شما از مولفه های مختلفی مانند انتخاب پلتفرم رسانه های اجتماعی، تعریف مخاطبان هدف، شناسایی کلمات کلیدی مناسب، ایجاد نمایه جذاب و مفید و درگیر کردن مخاطبان تان را شامل می شود. هنگامی که دید واضحی از آنچه می خواهید به انجام برسانید، داشته باشید؛ قادر خواهید بود تیمی متشکل از متخصصان را بسازید که نقشه شما را اجرا کنند. این تیم باید شامل متخصصان تجارت باشد که در استفاده از ابزارهای رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن مخاطبان شما آگاهی داشته باشند.

استراتژی شما از مولفه های مختلفی مانند انتخاب پلتفرم رسانه های اجتماعی، تعریف مخاطبان هدف، شناسایی کلمات کلیدی مناسب، ایجاد نمایه جذاب و مفید و در عین حال درگیر کردن مخاطبان تان را شامل میشود

پس از اینکه تیم شما مشخص شد، وظیفه بعدی شما تعیین مخاطبان هدف خواهد بود. برای انجام این کار، افرادی را که به محصولات یا خدماتی تان علاقه مند هستند، شناسایی کنید. شما می توانید تصاویر عمومی را ببینید تا ببینید که مخاطب هدف شما در چه زمینه هایی و با چه مواردی مرتبط هستند، مانند مشاهیر، متخصصان تجارت، سیاستمداران و موارد دیگر. وقتی این اطلاعات جمعیتی در دسترس شما باشد، می توانید محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را برای جلب نظر مخاطبان خود تنظیم کنید.

 

 

در مرحله بعدی، شما باید تصمیم بگیرید که چگونه مخاطبان خود را نظارت کنید. بسته به اهداف بازاریابی، ممکن است تصمیم بگیرید که از روشهای نظرسنجی برای تعیین اینکه چه محصولات یا خدمات شما بیشتر علاقه مند دارد، استفاده کنید. در عین حال، می توانید از روشهای تحلیلی بیشتری بهره ببرید تا بفهمید کدام یک از استراتژیهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در مخاطبان شما بیشتر مورد توجه است. برخی از ابزارهای موجود برای کمک به شما در این زمینه شامل Google Analytics، Google Insights و Technorati است. دستیابی به این ابزارها به شما کمک می کند تا بینشی از نحوه تعامل مخاطبان با صفحه خود کسب کنید، به طوری که به شما امکان می دهد رویکرد خود را به خوبی تنظیم کنید تا اطلاعات مورد علاقه مخاطبان تان را در اختیار شان قرار دهید.

از روشهای تحلیلی بیشتری بهره ببرید تا بفهمید کدام یک از استراتژیهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در مخاطبان شما بیشتر مورد توجه است

یکی از راه هایی که بسیاری از مشاغل از نمونه های بازاریابی شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند، ایجاد تصاویر تجاری است. تصاویر برند می تواند شامل مواردی باشد که به شما امکان می دهد تا به مخاطبان خود احساسی راجع به محصول یا خدمات خود ارایه دهید. علاوه بر استفاده از تصاویر نمادین، ‌می توانید تصویری را تهیه کنید که منحصراً متعلق به شما و نمایانگر تجارت تان باشد. به عنوان مثال، یک شرکت شخصیتی به نام "اسپایک" خلق کرد که براساس شخصیت کتاب و مجموعه هری پاتر ساخته شده بود. این شخصیت برای تبلیغ چندین محصول مختلف از جمله کتاب، فیلم و بازی استفاده شد. روش دیگری که بسیاری از شرکت ها از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند، ایجاد یک ویدیو با استفاده از یک شبکه اجتماعی است. بسیاری از شرکت های بازاریابی دیجیتال خدماتی را ارائه می دهند که شامل تولید فیلم به عنوان بخشی از یک کمپین است. اگر می خواهید ویدیوی شما وایرال شود، مهم است که ویدیو را ویرایش کنید تا برای مخاطبان هدف شما سرگرم کننده و همچنین آموزشی باشد. همچنین برای اینکه بینندگان بیشتری ویدیوی شما را تماشا کنند، ممکن است بخواهید دکمه «توییت» را در انتهای ویدیو و همچنین پیوندی به وب سایت خود اضافه کنید. با این کار مخاطبان شما می توانند اخبار مربوط به آخرین فعالیت شما را سریع منتشر کنند.

کد خبر: ۶۳٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha