۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
انتقاد شدید از عدم فعالسازی پهنه های معدنی در راور توسط شرکت ملی مس
نماینده مردم کرمان و راور مطرح کرد

انتقاد شدید از عدم فعالسازی پهنه های معدنی در راور توسط شرکت ملی مس

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کدام از پهنه های معدنی ارائه شده به شرکت ملی مس در حوزه شهرستان راور عملیاتی نشده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترک استاندار کرمان با رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس، مدیرعامل و معاونان ایمیدرو و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با انتقاد شدید از شرکت ملی مس گفت: هیچ کدام از پهنه های معدنی ارائه شده به شرکت ملی مس در حوزه راور عملیاتی نشده اند.  

پورابراهیمی در ادامه خواستار ارائه برنامه توسط شرکت ملی مس برای صنایع پایین دستی در استان کرمان در قالب جدول زمانبندی شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به موضوع ایجاد صنایع فراوری در حوزه فعالیت های معدنی در استان کرمان افزود: انتقال حساب شرکت های بزرگ مانند شرکت ملی مس به کرمان باید هر چه زودتر عملیاتی شود که از دیگر توافقات انجام شده در این نشست بود.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح های زیرساختی معدنی در استان کرمان افزود؛ اولویت برای واگذاری معادن به شرکت هایی که فراوری در استان کرمان و راور عملیاتی کنند می باشد که در این نشست مورد توافق قرار گرفت و مجوز این مهم از وزاتخانه اخذ شد.

پورابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت فعال سازی معادن شهرستان های کرمان و راور افزود: اجرای تعهدات مرتبط با وزارت صنعت و معدن در استان کرمان یکی از درخواست های مهم ما از این وزارتخانه می باشد که در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعیین تکلیف معادن غیرفعال متعلق به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و شرکت ایمیدرو افزود: باید طبق برنامه زمانبندی شده حداکثر تا یک ماه آینده موضوع برگزاری فراخوان برای رویکرد اجرای مشارکت در طرح های سرمایه گذاری کلیه پهنه های معدنی غیر فعال در اختیار ایمیدرو در دستور کار قرار گیرد که این موضوع  مورد موافقت قرار گرفت.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به بحث پرداخت حقوق دولتی معادن به استان کرمان افزود: باید پرداخت حقوق معادن به حوزه زیرساختی در استان کرمان اختصاص پیدا کند که مورد توافق حاضرین در این نشست قرار گرفت.

در ادامه این نشست احمد انارکی محمدی رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مس نیز گفت: به صورت کلی تمامی تعهدات شرکت مس پیگیری و انجام می شود.

جعفری رئیس جدید هیأت عامل ایمیدرو در این جلسه گفت: محورهای ارائه شده از سوی پورابراهیمی قبلا در تهران مورد بحث قرار گرفته و جمع بندی شده بود که این پیگیری ها جای تقدیر دارد.

کد خبر: ۶۳٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha