۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
شیرینی و شکلات تبریز به ۸۰ کشور جهان صادر می شود
استاندار آذربایجان شرقی:

شیرینی و شکلات تبریز به ۸۰ کشور جهان صادر می شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: شیرینی و شکلات تبریز به ۸۰ کشور جهان صادر می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار سفیر کشورمان در باکو با وی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: با جدیت و اهتمام ویژه به دنبال توسعه روابط و همکاری های مشترک بین کشورمان با جمهوری آذربایجان هستیم.

وی ادامه داد: از تلاش های دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان مناقشه قره باغ و درگیری های کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشکر می کنم.

پورمحمدی گفت: ضرورت دارد فعالان اقتصادی ایران از نزدیک با فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو داشته باشند که برای این منظور هفته آینده برنامه ای از سوی اتاق بازرگانی در تبریز تدارک دیده خواهد شد.

وی افزود: آذربایجان شرقی استان کم نظیر از لحاظ موقعیت ژئوپولتیکی و به لحاظ توانمندی های اقتصادی، صنعتی ، کشاورزی و معدن است و قابلیت بسیار خوبی برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به اندازه جمهوری آذربایجان به لحاظ سوابق فرهنگی، اعتقادی و مذهبی به ما نزدیک باشد و باید از این مزیت ها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد:  وزیر صمت، محوریت و مسوولیت همکاری با کشورهای همسایه را به عهده استان آذربایجان شرقی قرار داده که البته از ظرفیت استان های مجاور آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان نیز در این راستا بهره مند خواهیم شد.

پورمحمدی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی بیش از ۵ هزار واحد صنعتی فعال است که از این تعداد ۱۳ واحد خودروسازی است و ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور در این استان تولید می شود.

وی افزود : تبریز به عنوان پایتخت شیرینی و شکلات ایران نامگذاری شده و محصولات آن به ۸۰ کشور صادرات انجام می گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: معادن این استان با هشت میلیارد تن ذخایر مکشوفه در کشور کم نظیر هستند؛ صنعت ساختمان و بخش کشاورزی ما بسیار فعال است و قابلیت های بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهرک سرمایه گذاری خارجی در استان آذربایجان شرقی فعال است که ۴۰ درصد واحدهای شهرک سرمایه گذاری، شرکت های خارجی هستند و ۱۰ واحد تولیدی مستقر دراین شهرک سرمایه گذاران شان از جمهوری آذربایجان می باشند که نزدیک به ۴۷ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند.

کد خبر: ۶۳٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha