۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
ظرفیت بنادر کشور تا ۵ سال آینده به ۵۰۰ میلیون تن می رسد
وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت بنادر کشور تا ۵ سال آینده به ۵۰۰ میلیون تن می رسد

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در چهل سال گذشته ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن رسیده که باید تا پنج سال آینده با یک اقدام ضربتی این ظرفیت را به ۵۰۰ میلیون تن برسانیم که در این میان ۲۰۰ میلیون تن آن باید در سواحل مکران صورت گیرد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توسعه بنادر کشور موجب شکوفایی اقتصاد کشور است، گفت: باید قدرت لجستیک مان را در بنادر کشور افزایش دهیم تا در بازار ایجاد اعتماد شود و بتوانیم تولید رقابتی داشته باشیم و سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهیم.

محمد اسلامی افزود: باید بتوانیم در ساخت زیرساخت‌ها و فرصت سازی برای سرمایه گذاری و کاهش هزینه‌های جانبی و هزینه‌های حمل و نقل تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا به این ترتیب قدرت رقابت را برای فعالان اقتصادی بالا ببریم که این فعالان بتوانند محصولات خود را به سرعت به بازار هدف برسانند و مواد اولیه را به سرعت در فرآیند تولید قرار دهند.

وی گفت: در این راستا سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار مهم است و دولت هم باید نقش تسهیل گری و ایجاد اطمینان را به درستی انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در چهل سال گذشته ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن رسیده که باید تا پنج سال آینده با یک اقدام ضربتی این ظرفیت را به ۵۰۰ میلیون تن برسانیم که در این میان ۲۰۰ میلیون تن آن باید در سواحل مکران صورت گیرد.

اسلامی گفت: تمامی بنادر کشور را باید به صورت بنادر نسل سوم دربیاوریم که هم قدرت صادرات کشور افزایش یابد و هم مواد اولیه به سرعت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

کد خبر: ۶۲٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha