۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
رشد ۲۱.۲ درصدی درآمد مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰
نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام کرد

رشد ۲۱.۲ درصدی درآمد مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

عزیزی، نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه ۹۹ به میزان ۲۰۴.۵ هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود که در لایحه بودجه سال آینده با احتساب رشد ۲۱.۲ درصدی به ۲۴۷.۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش بازار، «ابراهیم عزیزی» افزود: بطورکلی از ۲۰۴.۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی که در قانون بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده در طول هشت ماهه گذشته ۹۶.۴ درصد یعنی ۱۳۱.۵ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی ادامه داد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور افزون بر ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال است.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه کل کشور به دو دسته «منابع بودجه عمومی دولت» و «بودجه شرکت‌های دولتی، بانک ‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت» تقسیم می شود.

وی افزود: منابع بودجه عمومی دولت شامل دو دسته یکی منابع عمومی و دیگری درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ ها و موسسات دولتی است.

عزیزی اظهارداشت: منابع عمومی مورد پیش بینی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزون بر ۸ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال و درآمد اختصاصی وزارتخانه ‌ها و موسسات دولتی بیش از ۸۸۴ هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: جمع منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی که «منابع بودجه عمومی دولت» را تشکیل می دهند عدد آن افزون بر ۹ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال می باشد.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بقیه بودجه هم مربوط به بانک ها، شرکت های دولتی موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدهاست.

کد خبر: ۶۲٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha