۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
انتظار توافق دقیقه نودی در برگزیت
آخرین تحولات مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا؛

انتظار توافق دقیقه نودی در برگزیت

برخی خبرها از توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر چگونگی روابط بازرگانی دو طرف پس از جدایی تا ساعات آینده حکایت دارد.

به گزارش بازار، هنوز مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا در این باره اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما با توجه به گفتگوهای اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به ویژه در ۷۲ ساعت اخیر انتظار می‌رود دو طرف درباره بند باقی مانده از اختلافات به توافق دست یابند پیش‌تر بارنیه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت گفته بود موارد اختلافی باقی مانده در سطحی است که مقامات دو طرف باید درباره آن تصمیم گیری کنند.

دیپلمات‌های دو طرف نیز با تایید گفتگوهای مستمر کارشناسان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر موارد اختلافی که موضوع ماهیگیری در اب‌های انگلیس از جمله موارد باقی مانده است پیش بینی می‌کنند ظرف ساعات اینده توافق میان دو طرف حاصل شود.

از مهلت دوره انتقالی یک ساله انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا که پایان سال جاری میلادی است فقط یک هفته باقی مانده است و با توجه به پیامدهای ناگوار جدایی بدون توافق انگلیس و اتحادیه اروپا برای هر دو طرف محافل سیاسی نزدیک به دولت انگلیس حصول توافق را تا حدود زیادی قطعی می‌دانند.

میشل بارنیه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت هم سه شنبه پس از دیدار با سفیران انگلیس و اتحادیه اروپا گفت: دو طرف تمایل دارند تا با حل مسائل باقی مانده به توافق دست یابند.

انتشار این خبر ارزش برابری پوند در برابر دلار و یورو را که در هفته‌های پیش و پس از اعلام شکست چند باره مذاکرات برگزیت کاهش یافته بود اندکی بهبود بخشید.

مرز دو ایرلند که تنها راه زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست، تردد شهروندان به ویژه یکسان سازی رقابت برای نیروی کار دو طرف و نیز ماهیگیری در اب‌های انگلیس و میزان دسترسی ماهیگیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اب‌های انگلیس با ذخایر غنی ماهی، از جمله مهمترین موارد اختلافی باقی مانده بود که به گفته مذاکره کنندگان انگلیسی تا این زمان درباره نحوه دسترسی و میزان بهره برداری و قدر السهم انگلیس از صید در اب‌های نزدیک این کشور پس از جدایی، اختلافات به طور کامل برطرف نشده است.

کد خبر: ۶۲٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha