۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
۵۰ درصد ماشین‌های کشاوزی استان همدان فرسوده است
رئیس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی همدان:

۵۰ درصد ماشین‌های کشاوزی استان همدان فرسوده است

همدان - رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان بابیان اینکه ۵۰ درصد ماشین‌های کشاوزی استان همدان فرسوده است، گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر در استان همدان متقاضی دریافت تسهیلات خرید تراکتور هستند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان؛ مهدی جهانگیری اظهار کرد: امسال پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات خرید تراکتور به مراکز جهادکشاورزی در استان همدان مراجعه کرده اند که علت این تقاضای زیاد تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار است.

وی درباره اینکه برخی کشاورزان مدعی هستند جهادکشاورزی سهمیه تراکتور را به افرادی که زمین کشاورزی ندارند، اختصاص داده است، گفت: دستورالعمل واگذاری تسهیلات تراکتور شفاف است و در این دستورالعمل مشخص شده که هر کشاورز برای چه نوع تراکتوری چه اندازه زمین باید داشته باشد و از طرفی ابتدا باید مدارک و مستندات متقاضیان ثبت شود.

جهانگیری ادامه داد: مسئولان در شهرستان ها پهنه‌های متقاضیان را برررسی کرده و مدارک و مستندات را با اطلاعات موجود در سامانه مطابقت می‌دهند و چنانچه تأیید شود پرونده به کمیته فنی ارسال و در صورتی که واجدشرایط باشد تراکتور به آن تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه امسال به علت افزایش متقاضی محدودیت‌هایی به وجود آمده است، اظهار کرد: کشاورزانی که تراکتورهای غیرمستهلک دارند درخواست تسهیلات تراکتور ندهند چراکه در اولویت قرار نمی‌گیرند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ۳۰ هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور و یک هزار و ۴۶۲ دستگاه کمباین در استان همدان وجود دارد، افزود: ۵۰ درصد ماشین‌های کشاوزی استان همدان فرسوده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون استان همدان ۱.۹۲ اسب بخار است، عنوان کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان تا پایان امسال به ۱.۹۷ اسب بخار در هکتار خواهد رسید.

کد خبر: ۶۲٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha