۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
اعلام آمادگی مجلس برای حل مشکلات دولت| تبدیل مسکن به یک کالای مصرفی آرزوی من است
نایب‌ رئیس مجلس:

اعلام آمادگی مجلس برای حل مشکلات دولت| تبدیل مسکن به یک کالای مصرفی آرزوی من است

اردبیل - نیکزاد، نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از دولت این است که توانمندی‌های مجلس برای حل معضلات و مشکلات کشور به‌کارگیری شود و در این زمینه مجلس را به عنوان حامی خود بداند و برای یک هدف مشترک که کمک به مردم است گام برداشته شود.

علی نیکزادثمرین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: انتظار ما از دولت این است که توانمندی‌های مجلس برای حل معضلات و مشکلات کشور به‌کارگیری شود و در این زمینه مجلس را به عنوان حامی خود بداند که برای یک هدف مشترک که کمک به مردم است گام برداشته شود.

وی با اشاره به این که تصویب قوانین متعدد در مجلس به تنهایی کافی نیست بیان کرد: باید بعد نظارتی در مجلس تقویت و تحکیم شود و در راستای حل مشکلات کشور گام برداریم به طوری که با قطعیت می‌توان گفت اقدامات دولت در کنار مجلس می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: تمام اهداف مجلس گشایش کاری مردم و دولت است و هم‌اکنون انتظار داریم در راستای قانون لغو تحریم‌ها اقدامات اساسی انجام یابد که تاکنون عملی انجام نیافته و انتظار می‌رود توجه دولت به مجلس بر طبق منطق و بر مبنای حمایت مردم باشد.

نیکزاد تصریح کرد: در حالی که چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود اما تکالیف اصلاح قانون انتخابات مشخص نیست. مجلس به دنبال حاشیه‌سازی در انتخابات نیست اما موضوع انتخابات را می‌توان یکی از مسائل مهم عنوان کرد که نیازمند توجه کافی است.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های انجام یافته مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم می‌توان انتظار داشت تا شرایط مؤثری در این زمینه انجام یابد اما به شرطی که دولت در کنار مجلس برای بازگشایی گره‌های مشکلات مردم ورود پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به این که ساخت خانه برای مردم یک مطالبه مهم و جدی است گفت: طرح مسکن مهر یا اقدام ملی یا هر طرحی دیگر برای مردم مهم نیست بلکه این که در عمل اقدام مناسبی برای خانه‌دار ساختن آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و در اجرای طرح مسکن اقدام ملی دولت مؤظف است تا زمین رایگان در اختیار واجدان شرایط قرار دهد.

نیکزاد تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که سبب بروز مشکلات عدیده‌ای شده این است که باید مسکن را از بین کالاهای سرمایه‌ای خارج کنیم و به یک کالای مصرفی تبدیل کنیم تا از سودجویی برخی دلالان جلوگیری به عمل آید و اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی در این زمینه جزو طرح‌های موفق خواهد بود.

کد خبر: ۶۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha