۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
معاملات سربه سر در بورس مازندران/ ترمز فروش کشیده شد
بازار بررسی کرد

معاملات سربه سر در بورس مازندران/ ترمز فروش کشیده شد

ساری- تحلیل های تالار شیشه ای در اولین هفته زمستانی بیانگر معاملات سربه سر در بورس مازندران است و تب فروش سنگین هفته های قبل فروکش کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، بازار بورس طی ماه های اخیر از جمله پاییز حال و روز ناخوشی را سپری کرده است و منفی های دستوری و پی درپی سبب کناره گیری و قهر بسیاری از حقیقی ها با بازار دست ساخته بورس شد.

تحلیل آمارهای بورس مازندران طی یکماه اخیر نشان می دهد که کفه فروش سهام در این بازار نسبت به خرید سنگین تر بوده  ارزش معاملات نیز نسبت به مدت مشابه پارسال و یا نیمه اول سال کاهش چشمگیری داشته است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۹۹ سهم به مبلغ بیش از سه هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال طی اولین هفته زمستانی در بورس استان معامله شد، افزود: ۵۱ درصد معاملات مربوط به فروش و بقیه مربوط به خرید بوده است.

وی اظهار داشت: سهامداران در این هفته هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال سهام خریدند و هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال سهام فروهتند و سهام شرکت های صندوق سرماهی گذاری با درآمد ثابت کمند، ملی صنایع مس ایران، بانک اقتصاد نوین و کروه بهمن بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص داده است.

بررسی شاخص قیمت در بورس استان نشان می دهد که اگرچه این هفته نسبت به هفته قبل با رشد ۳۴ هزار و ۴۹۴ واحدی روبرو بوده است اماا در مجموع نسبت به ماه های قبل پرنوسان بوده است.

سه هفته قبل  بیش از ۶۰۸ میلیون سهام به ارزش شش هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال در بورس استان معامله شد که با کاهش ۷۰ درصد در هفته قبل به دو هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال رسید و هفته قبل نیز بازار بورس اگرچه نوسان اندکی نسبت به معامله ۲۶۷ میلیون واحدی سهام دو هفته قبل داشت اما بازار فروش در آن سنگین بود.

هفته قبل نیز ۳۰۹ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۳۰ سهم به ارزش بیش از دو هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شد که ارزش سهام خریداری شده هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال بوده است.

تفاوت شاخص بازار بورس مازندران در اولین هفته زمستانی معاملات سربه سر خرید وفروش بود که نیمی از بورس بازان سهام را فروختند و نیمی دیگر خریداری کردند اما طی هفته های گذشته این سبد دارای اختلاف چشمگیری بوده است.

کد خبر: ۶۲٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha