۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
وزیر خارجه پاسخگو باشد که چرا میزهای اقتصادی سفارتخانه‌ها غیر فعال هستند
نماینده مردم اراک در مجلس:

وزیر خارجه پاسخگو باشد که چرا میزهای اقتصادی سفارتخانه‌ها غیر فعال هستند

آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه میزهای اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان در این سال‌های اخیر غیر فعال بودند که البته این موضوع جای سوال دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد حسن آصفری، به عدم فعالسازی میزهای اقتصادی سفارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه باید میز اقتصادی در سفارتخانه‌ها را در جهت دور زدن تحریم‌ها فعال کند، کاری که در این چند سال اخیر مغفول واقع شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید این اجازه داده شود که پروتکل‌ها و لوایحی به ما تحمیل شود تا دایره را برای خودمان تنگ‌تر کنیم و در حالت انزوا قرار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی اوقات یک توافق سبب می‌شود که ما بیشتر در حالت انزوا قرار بگیریم و دولت باید تلاش جدی را در این راستا داشته باشد تا هر توافقی را نپذیریم.

وی اظهار کرد: میزهای اقتصادی در سفارتخانه ها  از پویایی خاصی برخوردار نیستند و الان می بایست فعالیت‌هایی در سفارتخانه‌ها وجود داشته باشد و همچنین اقداماتی را در جهت شناسایی سرمایه‌گذارهای خارجی انجام بدهند که متاسفانه در این حوزه نیز شاهد کم کاری هستیم.

آصفری عنوان کرد: سوالی که برای مجلس شورای اسلامی وجود دارد این بوده که چرا میزهای اقتصادی سفارتخانه‌ها فعال نیستند و البته هم وزیرامور خارجه باید در این زمینه پاسخگو باشد.

کد خبر: ۶۲٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha