۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
پیگیری اجرای طرح معیشت خانوار از طرف مجلس
عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس مطرح کرد

پیگیری اجرای طرح معیشت خانوار از طرف مجلس

عنابستانی، نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اجرای طرح معیشت خانوار از طرف هیئت رئیسه مجلس دنبال می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد اجرای طرح معیشت خانوار گفت: طرح معیشت خانواری که در مجلس مطرح و در شورای نگهبان تصویب شد بخش بزرگی از جامعه را در بر می‌گرفت که هم منابع آن و هم گروه هدف آن  مشخص شده بود؛ این طرح توسط دولت مثله شد و به گونه‌ای که خود علاقمند بود به مرحله اجرایی شدن رسانده با این شرایط قانون به صورت کامل اجرایی نشده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر دقیقا مشخص نیست طرح معیشت خانوار به چند درصد از جامعه در حال پرداخت است و دولت ادعا می‌کند مبلغ تعیین شده را پرداخت می‌کند، زمانی که پایش میدانی صورت می‌گیرد مشخص می‌شود که پرداخت نشده و اینگونه پرداخت قابل راستی آزمایی نیست زمانی که قانون اجرا نشود مشخص نیست چه گروهی مشمول دریافت و چه گروهی از دریافت حذف شده‌اند.

وی ادامه داد: گویا گروهی در مورد قانونی که توسط نمایندگان مجلس تصویب شده (طرح معیشت خانوار) توافق کرده‌اند که چگونه اجرایی شود و احتمال هم نمی‌دهم این کار اقدامی قانونی باشد، نمایندگان مردم زمانیکه قانونی را تصویب می‌کند بر همگان اجرای آن لازم است. اگر نقصی در قانون وجود دارد باید با مشورت خود نمایندگان نقص و اشکال قانون را حل کرد، نمی‌توان برای طرحی که قانونی و تصویب شده توافق دیگری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: طرح معیشت خانوار با سلیقه دولت در حال اجرایی شدن است ولی اینگونه اجرایی شدن قانون تصویب شده مجلس نبوده است و بیشتر مردم ناراضی از اجرای این قانون هستند، امیدوارم دولت در این زمینه قانون را به درستی اجرایی کند.

عنابستانی ادامه داد: در این شرایط اگر دولت به ۶۰ میلیون نفر در گروه دهک‌های پایین نفری ۱۲۰ هزار تومان و دهک‌های بالا نفری ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد، یک خانواده ۵ نفر نزدیک ۵۰۰هزار تومان کمک هزینه تعلق می‌گرفت که کف نان آنها تامین می‌شد. زمانیکه قانون اجرا نمی‌شود متاسفانه شاهد رشد اوضاع ناخوشایند هم باید باشیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اجرای طرح معیشت خانوار از طرف هیئت رئیسه مجلس دنبال می‌شود و از ظرفیت نظارتی مجلس هم برای اجرای این قانون استفاده خواهیم کرد تا به درستی اجرایی شود، دولت موظف است قانون را درست اجرا کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی یادآور شد: چه تعدادی مشمول دریافت طرح معیشتی شدند یا خیر باید به صورت گزارش به مجلس ارسال شود علی الخصوص از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خواهیم کرد که راستی آزمایی کنند چه تعداد از ۶۰ میلیون نفر مشمول دریافت طرح شده‌اند، اما مقدار زیادی از مردم که ظاهرا در این طرح قرار می‌گرفتند حذف شده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: اجرای طرح معیشتی یادآور پرداخت معیشتی بنزین است که سال گذشته دولت مدعی شد به بخش زیادی از مردم یارانه معیشتی بنزین را پرداخت می‌کنند اما هیچ زمان گزارش دقیقی در مورد آن ارائه نشد که این بخش زیادی، چه کسانی بودند که نیازمندان واقعی از دریافت آن محروم بودند؛ در حال حاضر هم این طرح معیشت خانوار به روش سال گذشته پرداخت می شود.

کد خبر: ۶۲٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha