۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
جلوگیری از قاچاق چوب و برخورد با متخلفان در مرحله عملیاتی
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد

جلوگیری از قاچاق چوب و برخورد با متخلفان در مرحله عملیاتی

منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از عملیاتی شدن برخورد با متخلفان و قاچاقچیان چوب در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود منصور افزود: از اردیبهشت ماه امسال، هزار و ۷۱ نیروی تحت امر سازمان، مورد پایش قرار گرفتند و از دو هفته گذشته با بازبینی و رصد تجهیزات و خودروهای آن‌ها بحث حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان وارد مرحله عملیاتی شد.

وی گفت: در اجرای این عملیات بزرگ و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف به خصوص قوه قضائیه و حمایت‌های مردمی هستیم.

منصور افزود: پیش از این برای گزارش دهی مردمی جهت تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی، شماره تلفن ۱۵۰۴ تعیین شده بود که امسال شماره جدید ۱۳۹ هم به این سامانه اضافه شده و مردم و همیاران منابع طبیعی می‌توانند با استفاده از این شماره‌ها اطلاعات تخلفات را از همه نقاط کشور اعلام کنند و مطمئن باشند که این گزارش‌ها در سریع‌ترین زمان، رسیدگی و پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: تا امروز ۲۷ مانور حفاظتی در استان‌های شمالی کشور یعنی گیلان، مازندران و گلستان برگزار شده است ضمن اینکه حدود ۳۵ هزار نفر از نیروهای مردمی را در قالب محافظ و همیار منابع طبیعی ساماندهی کرده ایم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مستقر شدن ماموران سازمان جنگل‌ها مقابل درب ورودی کارخانه‌های چوب از دیگر اقدامات حفاظتی انجام شده است که بر اساس آن، ورود و خروج چوب به این کارخانه ها، رصد و پایش قرار می‌شود.

وی افزود: مهمترین رسالت ما در سازمان، حفاظت از کل عرصه‌های منابع طبیعی کشور و حساس بودن در این باره است، اما به جنگل‌ها و قطع درخت و قاچاق چوب، نگاه ویژه خواهیم داشت.

منصور ادامه داد: در این زمینه بیش از ۱۲ هزار نفر را در کشور آموزش داده ایم و در بخش فنی و حضور در عرصه‌های جنگلی با اقدامات فنی که انجام شده، رصد خوبی در حال انجام است.

وی گفت: تا کنون ۲۷ دوربین در نقاط حساس مورد رصد ما، نصب شده که با استفاده از آن‌ها شبانه روزی و به صورت برخط، در حال کنترل این نقاط هستیم.

منصور افزود: کل عرصه‌های کشور را به هزار و ۷۱ بلوک حفاظتی تقسیم بندی کرده ایم ضمن اینکه برای بحث حفاظت، حدود ۵ هزار و ۷۰۰ نیرو در این بلوک‌ها ساماندهی شده اند همچنین حدود ۲۰ پاسگاه را در نقاط حساس و مستعد تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی مستقر و عملیاتی کردیم تا با متخلفان برخورد جدی تری داشته باشیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: همچنین امروز از دو سامانه پایش حریق به صورت ماهواره‌ای و کنترل خودروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در کل کشور به صورت جی پی اس و آنلاین رونمایی شد که در سامانه اول همه حریق‌های کشور به صورت نقطه‌ای و در کوچک‌ترین ابعاد رصد، پایش و اطلاعات آن از طریق مرکز کنترل به تمام نقاط کشور برای خاموش کردن حریق ارسال می‌شود.

کد خبر: ۶۲٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha