۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
اطلاعات ۲۸۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در سامانه سیاک ثبت شد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

اطلاعات ۲۸۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در سامانه سیاک ثبت شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اطلاعات ۲۸۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این استان در سامانه سیاک به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین،  فاطمه خمسه اظهار داشت: این رقم معادل ۵۶ درصد از اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی استان قزوین است.

وی گفت: از این میزان ثبت اطلاعات ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی از سوی کارشناسان پهنه های کشاورزی به شکل دستی تهیه و در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد: اطلاعات حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که طرح کاداستر یا حدنگاری در آنها انجام شده نیز در سامانه سیاک قابلیت دسترسی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: استان قزوین در اجرای طرح کاداستر اراضی جزو استان های پیشرو  کشور به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، دسترسی سریع و به هنگام به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه های کشاورزی و هوشمندسازی آنها، برنامه ریزی بهتر برای مدیریت منابع را  از مزایا و فواید ثبت اطلاعات اراضی کشاورزی در این سامانه عنوان کرد.

خمسه گفت: اگر به آمار جزئی اراضی کشاورزی دسترسی نداشته باشیم نمی توانیم مدیریت مناسبی بر روی آنها داشته باشیم و اهداف خود از جمله در زمینه اصلاح الگوی کشت را پیاده سازی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری کار ثبت اطلاعات اراضی باقی مانده کشاورزی استان قزوین در سامانه سیاک به پایان برسد.

کد خبر: ۶۲٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha