۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
فنای ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط رانت‌خواران قابل قبول نیست
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

فنای ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط رانت‌خواران قابل قبول نیست

اردبیل- نظری‌خانقاه؛ عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فنای ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط رانت‌خواران قابل قبول نیست و موضوعی نیست که بتوانیم با اکتفا به تذکر از آن بگذریم و مشکلات مردم جامعه را نادیده بگیریم.

سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجلس کاملاً بر این مسئله واقف است که سفره مردم هر روز کوچک‌ و کوچک‌تر می‌شود و در شرایطی که قیمت خودرو، مسکن، کالاها و ارز روز به روز در حال افزایش است نیاز به برنامه‌های نظارتی و تصویب قوانین سخت داریم.

درصدد هستیم یک بازار رقابتی با آزاد کردن خودرو به داخل کشور ایجاد کنیم
وی با اشاره به این که از طرفی تولید محصولات بی‌کیفیت به یک معضل اساسی تبدیل شده است بیان کرد: درصدد هستیم یک بازار رقابتی با آزاد کردن خودرو به داخل کشور ایجاد کنیم و در شرایطی که مردم هزینه‌های گزافی پرداخت می‌کنند از این مسئله که جنس باکیفیت می‌خرند اطمینان حاصل کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به هیچ عنوان موارد مطروحه در مجلس نباید با مشکلات مردم فاصله داشته باشند و بی‌توجهی به این مسئله اجحاف بزرگی در حق مردم است که به همین منظور نیاز است در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: در راستای مقابله با رانت‌خواران و نیز سودجویی دلالان باید اقدامات عملیاتی انجام شود تا منجر به گرسنگی و فقر جامعه نشود چرا که هم‌اکنون شرایط بسیار نامناسب اقتصادی برای برخی از خانواده‌ها به وجود آمده است که واقعاً رنج‌آور است.

وی اظهار کرد: با این گرانی‌ها که در بازار مشاهده می‌شود حق دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که قدرت مالی کافی ندارند برای ادامه تحصیل زیر سؤال می‌رود و این موضوعی نیست که عدالت‌محوری را در جامعه برقرار کند که به همین منظور نیاز است برای گرانی‌های افسارگسیخته و تورم موجود هر چه سریع‌تر اقدامی اساسی انجام یابد.

باید در برابر کوچک شدن سفره مردم ایستاد
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: باید در برابر کوچک شدن سفره مردم بایستیم و بدون شک با تذکر، سؤال و نظاره‌گری هیچ اتفاق خاصی در کشورمان رخ نخواهد داد بلکه باید کاری انجام شود تا جرأت گران کردن کالاها را کسی نداشته باشد.

نظری‌خانقاه ادامه داد: تعزیرات باید در راستای برخورد با گرانی اقدامات اساسی انجام دهد چرا که فنای ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بین رانت‌خواران قابل قبول نیست و موضوعی نیست که بتوانیم با اکتفا با تذکر از آن بگذریم و مشکلات مردم جامعه را نادیده بگیریم.

وی اظهار کرد: این که در شرایط سخت کنونی و وضعیت نابسامان اقتصادی افراد زیرپوشش کمیته امداد افزایش حقوقی نداشته‌اند نیز با برقراری عدالت همخوانی ندارد و این که بسیاری از افراد هم‌اکنون به دلیل فقر مالی پشت نوبت مستمری بهزیستی و کمیته امداد هستند نشان از وضعیت کنونی است.

نظری‌خانقاه بیان کرد: انتظار ما از دولتمردان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و اهمیت به برطرف‌سازی مطالبات مردمی است که تا پایان دولت کنونی باید به سرانجام برسد و شهرستانی مثل خلخال و کوثر نیز که بدون هیچ سرمایه‌گذار و با داشتن ظرفیت‌های بسیار مغفول مانده است را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر: ۶۲٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha