۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
جزئیات جلسه مجلس و دولت درباره بودجه سال ۱۴۰۰
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مطرح کرد

جزئیات جلسه مجلس و دولت درباره بودجه سال ۱۴۰۰

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، بنای دولت را بر تعامل و همکاری با مجلس دانست.

به گزارش بازار، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اصلاحات موادی از قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قانون یکی از موضوعاتی است که جناح‌های سیاسی و گروه‌های مختلف روی آن نظرات مختلف دارند؛ هنوز قانون به تصویب نهایی نرسیده است و لذا دولت نمی‌تواند راجع به آن چه دارد در مجلس بحث می‌شود و ممکن است ما با چند بند آن موافق باشیم یا نباشیم اظهارنظر کند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم حتما لازم است قانون انتخابات ریاست جمهوری بازنگری شود و از این شرایطی که همه می‌آیند نام نویسی می‌کنند بدون آن که شرایط را داشته باشند، اصلش خوب است، اما مواردی که دارد اضافه و کم می‌شود ممکن است در عمل مشکلات و محدودیت‌هایی را به وجود آورد.

واعظی همچنین تاکید کرد: من فکر می‌کنم باید صبر کنید این قانون به اتمام برسد و همه قانون را به صورت کلی قضاوت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره صحبت‌های یک نماینده مجلس درباره رئیس جمهور که نه حقوق خوانده و نه ۲۰ سال در مجلس بوده است، اظهار داشت: رئیس جمهور هم رشته خودش حقوق است و هم ۲۰ سال نماینده مجلس بوده است، با استفاده از قانون اساسی و نه سلیقه شخصی استناد می‌کنند و می‌گویند قانون اساسی وظایف را مشخص کرده است؛ به این معنا که حق مجلس سوال از وزرا، تحقیق و تفحص و استیضاح است و آقای رئیس جمهور هم در آن صحبتی که درباره حقوق شهروندی داشتند این را مطرح کردند، اما این که نظارت بر کار روزمره وزرا وجود داشته باشد جز سیاست‌هایی است که رئیس جمهور مشخص می‌کند و وظیفه شخص رئیس جمهور است که بر کار وزرا نظارت کند.

وی ادامه داد: البته در قوه قضائیه برای بازرسی کل کشور هم یک وظایف نظارتی تعریف شده است که ما هم به آن احترام می‌گذاریم و رعایت می‌کنیم، اما اینکه یک نماینده مجلس بخواهد خودش شخصا بر کار وزیر نظارت کند و یا سفری به استان‌ها برود و بگویند آمده ایم به پروژه‌ها نظارت کنیم، همچین چیزی در قانون اساسی نیست.

واعظی تاکید کرد: آن‌هایی که می‌گویند این چنین نظارت‌هایی در قانون اساسی هست آن بند قانون اساسی را باید مطرح کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره جلسه دیروز مجلس و دولت درباره بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: هم رئیس مجلس و هم رئیس کمیسیون تلفیق سوالات و مطالبی را که داشتند مطرح کردند و از طرف دولت هم آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و برخی دیگر مطالبشان را مطرح کرد.

وی ادامه داد: لازم بود چنین جلسه‌ای باشد که در محیطی دوستانه و صمیمی تبادل نظر صورت بگیرد. در این جلسه به مدت دو ساعت بحث شد و قرار دو رئیس قوه بر این شد که سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق براساس شرایطی که بر جلسه حاکم بود یعنی شرایط تعامل و همکاری، در بودجه بیشتر با هم تعامل داشته باشند.

واعظی همچنین اعلام کرد: مقرر شد روز شنبه تمام وقت هم سازمان برنامه و بودجه و هم وزیر نفت، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دیگران درباره بودجه تبادل نظر داشته باشند.

وی با تاکید بر این که بنای دولت بر تعامل و همکاری با مجلس است عنوان کرد: تغییرات در بودجه تا جایی می‌تواند به وجود بیاید که شاکله بودجه که ماه‌ها روی آن کار شده به هم نخورد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: ما از هرگونه نظرات تکمیلی و اصلاحی که هم در کمیسیون تلفیق و هم در مجلس مطرح شود و به ما کمک کند و باعث صرفه جویی در بودجه شود و درآمدزایی افزایش دهد، قطعا استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۶۲٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha