۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
آیا کرونای انگلیسی خطرناک‌تر از گونه‌های قبلی است؟
کوریره دلاسرا بررسی کرد:

آیا کرونای انگلیسی خطرناک‌تر از گونه‌های قبلی است؟

در حال حاضر تمرکز روی برنامه های مربوط به مصونیت مفیدتر در مقابل گونه انگلیسی کووید ۱۹ است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت خبری کوریره دلاسرا اخیرا گزارشی در مورد گونه انگلیسی کووید ۱۹ با قلم «لائورا کوپینی» منتشر نموده است. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

گونۀ جدید ویروس کرونا که «VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱»  نامیده شده برای اولین بار اواسط ماه سپتامبر در لندن و کنت واقع در جنوب شرق پایتخت شناسایی شد. در این مناطق در عرض اندکی بیش از دو ماه غالب گردید.

جهش های بسیاری دارد که عمده ترین آن یعنی N۵۰۱Y در سطح پروتئین اسپایک است که این ویروس از آن برای متصل شدن به ویروس های انسانی از طریق گیرندۀ ACE۲  استفاده می کند. جنبه ای بالقوه نگران کننده زیرا تمامی واکسن های در دسترس یا در آستانۀ ورود هدفشان وادار ساختن بدن به تولید پادتن های خنثی کننده در برابر اسپایک است. لیکن بخش اعظم جامعۀ علمی این موضوع را بعید می داند که واکسن ها تأثیری روی این گونۀ جدید ویروس کرونا نداشته باشند.

با توجه به اینکه تأثیر این ویروس و سرعت انتشارش بیشتر از گونه های قبلی است بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا پروازهای ورودی از انگلیس را متوقف ساختند.

این پرسش مطرح است که با توجه به شیوع این گونۀ جدید آیا نیازی به مطالعات جدید در خصوص واکسن های ضدکووید هست؟ در پاسخ باید گفت که مسیر این واکسن همان گونه که پیش بینی شده بود، پیش می رود.

مدیر واحد میکروبیولوژی بیمارستانی در رم گفت که سرعت جهش این ویروس،  باید باعث تسریع در تزریق واکسن ها گردد و با تحقیقات مربوط به تولید موثر پادتن ها همراه گردد.

به اعتقاد وی می توان در آزمایشگاه نیز در خصوص تأثیر واکسن ها روی این گونۀ جدید تحقیق کرد لیکن در این لحظه تمرکز روی برنامه های مربوط به مصونیت مفیدتر است. البته باید گفت که چنانچه افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند قرار باشد مبتلا به گونۀ جدید این ویروس گردند، ما در مقابل خبر بدی قرار خواهیم گرفت لیکن امروز دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم که این امر اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۶۲٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رسول IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      ایشالا به امید خدا به قدرت خدا وند متعال عجل فرج