۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کرونای انگلیسی از ماه‌ها پیش شایع بوده است| ۳ فرضیه در مورد مبدا آن
مرکز نظارت بر بیماریهای عفونی اروپا خبر داد؛

کرونای انگلیسی از ماه‌ها پیش شایع بوده است| ۳ فرضیه در مورد مبدا آن

بر اساس گزارش مرکز نظارت بر بیماریهای عفونی اروپا، گونۀ جدید ویروس کرونا قرار نیست تأثیر واکسن ها و نیز آزمایش ها را تحت الشعاع قرار دهد.

بازار؛ گروه بین الملل: در گزارش مرکز نظارت بر بیماری های عفونی اروپا آمده است که گونۀ جدید قرار نیست تأثیر واکسن ها و نیز آزمایش ها را تحت الشعاع قرار دهد. لیکن آنچه باعث نگرانی می شود قدرت بازتولید آن است. مبدأ آن ممکن است ارتباطی با انگلیس نیز نداشته باشد.

از کشورها خواسته شده با دقت بسیار افرادی را که واکسن دریافت کرده اند رصد کنند به نحوی که تأثیر احتمالی آن و ظهور ویروس در بدن آنها را شناسایی نمایند.

در این سند مسیر طی شده توسط گونۀ جدید ویروس کرونا که در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد، بازسازی شد. در آن نشان داده شده که شیب همه گیری در آن منطقه در ماه سپتامبر سیر صعودی گرفته است و از ماه اکتبر به طرز چشمگیری افزایش می یابد. کارشناسان معتقدند که به نظر نمی رسد که تغییری در بیماری رخ داده باشد بلکه ویروس در سرایتش توانمندتر شده است.

سه فرضیه در خصوص منشأ این ویروس جدید وجود دارد: نخست اینکه در بیماری که دارای سیستم ایمنی ضعیف بوده ایجاد شد که پس از دریافت آن و قبل از بهبودی، به مدت طولانی آن را با خود داشته و امکان جهش های جزئی متعددی به آن داده است.

دوم که البته احتمالش کم است اینکه ویروس مزبور از انسان به حیوان انتقال یافته و پس از تغییر بار دیگر به انسان برگشته است همان گونه که در دانمارک در مورد سمورها اتفاق افتاده است. سوم اینکه این گونه هم اکنون به طرز گسترده ای در سراسر اروپا شیوع یافته و لندن توانست به لطف تحقیقات سریع آن را کشف کند.

کد خبر: ۶۲٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha