۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
ساعت ۱۵؛ ورود دلار به کانال ۱۵ هزار
گزارش " بازار" از تاثیر کرونا و اف.ای.تی.اف بر قیمت ارز

ساعت ۱۵؛ ورود دلار به کانال ۱۵ هزار

قیمت دلار در بازارآزاد ساعت ۱۵ امروز به بیش از ۱۵ هزار تومان رسید، این در حالی است که قیمت این کالا صبح امروز ۱۴ هزار ۴۸۰ تومان بود.

به گزارش بازار، نرخ ارز امروز در بازار آزاد پس از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه، توسط گروه ویِژه اقدام مالی موسوم به (اف ای تی اف) و برخی عوامل نظیر ایجاد محدودیت تردد ایرانیان به کشورهای همسایه به علت وجود بیماری کرونا در کشور گران شد.

دلار در بازارآزاد امروز ارز که بیشتر ناشی از تاثیر جو روانی پیوستن ایران به لیست سیاه بود ابتدا با رشد کمی به ۱۴ هزار و ۴۸۰ تومان رسید اما برخی عوامل دیگر چون جلوگیری از تردد فعالان اقتصادی به کشورهایی نظیر ترکیه و سلیمانیه عراق برای خرید و واردات اسکناس ارز به کشور مزید بر علت شد تا قیمت ارز در بازار آزاد گران و نرخ دلار را به ۱۵ هزار ۱۰۰ تومان برساند.

یکی دیگر از عوامل گرانی دلار در بازار امروز ارز این است که تبادلات اقتصادی ایران با چین به موجب جلوگیری از سرایت این بیماری با محدودیت شدید انجام و باعث شده تا ارز از خارج کشور به ایران کم شود.

حال از آنجایی که به قول رئیس کل بانک مرکزی؛ منابع ارزی به وفور در کشور وجود دارد و مکانیزم هایی خاصی برای واردات ارز به کشور وجود دارد اما تاثیر منفی شیوع کرونا و پیوستن ایران به لیست سیاه (اف ای تی اف) موجب شد تا بازار ارز امروز به موجود نبود نظارات با افزایش قیمت مواجه شود.

بنابراین بانک مرکزی باید هر چه زودتر جلو افزایش این رشد قیمت ها را بگیرد و مانع از سود آوری عده ای فرصت طلب از این بازار مهم اقتصادی شود.

کد خبر: ۶٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha