۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
 ورود به اقتصاد جهانی در گرو اصلاح زیرساخت هاست
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

ورود به اقتصاد جهانی در گرو اصلاح زیرساخت هاست

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح زیرساخت های اقتصادی را از مهم ترین مولفه های افزایش سهم ایران در اقتصاد جهانی عنوان کرد و گفت: در مسیر اصلاح زیرساختها، تحریم قطعاً یک فرصت است.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: مباحث اقتصادی یکی از مولفه های مهم روابط بین کشورهاست.

وی افزود: در حال حاضر یکی از قوی ترین روابط اقتصادی دنیا بین دو کشور چین و آمریکاست اما همین دو کشور هم در موضوعات مختلف اختلاف نظرهای زیادی با هم دارند بطوریکه آمریکا چند روز قبل برخی شرکتهای چینی را تحریم کرد و این نشان می دهد که مولفه های دیگری هم در روابط اقتصادی تعیین کننده هستند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر ما بخواهیم قدرت جمهوری اسلامی را در حوزه های مختلف تثبیت کرده و عرصه های مذهبی و قومی و سیاسی و ایدئولوژیک مان را در کشورهای دنیا حفظ کنیم باید از اقتصاد قوی کمک بگیریم.

طغیانی اصلاح زیرساخت های اقتصادی را از مهم ترین مولفه های تقویت اقتصاد و افزایش سهم ایران در اقتصاد جهانی دانست و گفت: در مسیر اصلاح زیرساختها، تحریم قطعاً یک فرصت است زیرا تا زمانی که تحریم نبودیم این اصلاحات ساختاری را به تعویق می انداختیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه طرح مجلس برای مالیات بر عایدی سرمایه حداکثر ۱۰ درصد با لایحه دولت اختلاف دارد گفت: نسخه ای که وزیر اقتصاد به مجلس ارائه کرد رسمی نبود اما اقدامات لازم در این لایحه لحاظ شده و نهایتا ۱۰ درصد اختلاف دارد.

کد خبر: ۶۲٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha