۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
پرداخت ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت و معدن اردبیل
مدیر شعب بانک صنعت و معدن اردبیل خبر داد:

پرداخت ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت و معدن اردبیل

اردبیل- علامه، مدیر شعب بانک صنعت و معدن اردبیل گفت: طی سالجاری بیش از ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت و معدن به فعالان اقتصادی استان پرداخت کردیم.

احمد علامه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:‌ اکثر منابع بانک صنعت و معدن به عنوان منابع استقراضی در توسعه شهرک‌های صنعتی و صنایع استان پرداخت شده و فعالیت ما صرفا در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۶، پرداخت تسهیلات در حوزه صنعت و معدن یک رشد صعودی داشته به طوریکه در هشت ماهه امسال ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی در استان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک صنعت و معدن استان اردبیل گفت: در سه سال گذشته نیز به ترتیب ۲۳ میلیارد تومان و همچنین ۱۲۴ میلیارد تومان و ۲۰۶ میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن پرداخت شده تا صاحبان این حوزه از این منابع استفاده کنند.

تامین منابع ارزی و ریالی ۷ طرح بزرگ صنعتی
علامه بخش عمده‌ای از منابع تأمین شده در این بانک را از محل صندوق توسعه ملی یادآور شد و افزود: برای هفت طرح بزرگ صنعتی در استان به صورت ارزی و ریالی منابع تهیه شده و سه هزار میلیارد تومان نیز پول بانک در این مجموعه‌ها بلوکه شده که امیدواریم با وصول مطالبات پرداختی‌های ما به واحدهای تولیدی و صنعتی در این حوزه افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا صد درصد منابع وصولی به چرخه تولید استان بر می‌گردد و ما با کمترین انحراف در پرداختی تسهیلات روبه‌رو هستیم.

علامه اضافه کرد: بانک صنعت و معدن عمده پرداختی خود را در چرخه حمایت از تولید در بخش صنعت و معدن متمرکز کرده اما آنچه که ما را رنج می‌دهد، این است که قوانین و مقررات دستگاه‌های اجرایی در حوزه نظارت و ارزیابی متناسب با شرایط جنگ تهیه نشده و عمده دستورالعمل‌ها مربوط به موقعیت صلح است.

ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های کشوری متناسب با شرایط جنگ اقتصادی
وی ادامه داد: انتظار می‌رود دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های کشوری متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تهیه و ابلاغ شود تا ما بتوانیم با در نظر گرفتن این موقعیت یاریگر و حمایت‌کننده صنعتگران و تولیدکنندگان باشیم.

علامه در مورد قانون تسویه بدهی در بانک صنعت و معدن اظهار کرد: از خردادماه به کلیه مشتریان در این زمینه اطلاع‌رسانی شده و ۲۷ مورد ثبت‌نام برای پرداخت نقدی بدهی‌ها انجام شده اما تاکنون یک مورد به نتیجه رسیده است.

مدیر شعب بانک صنعت و معدن اردبیل تصریح کرد: متأسفانه استقبال از این طرح با هدف تسویه یک جای منابع دریافتی به نرخ قرارداد اولیه کم است ولی انتظار می‌رود با در نظر گرفتن شرایط انگیزشی بهتر، صنعتگران از این طرح استقبال کنند.

کد خبر: ۶۲٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha