۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
پرداخت کمک مالی بلاعوض برای مقاوم سازی مسکن روستایی در همدان
سرپرست فرمانداری همدان اعلام کرد:

پرداخت کمک مالی بلاعوض برای مقاوم سازی مسکن روستایی در همدان

همدان - سرپرست فرمانداری همدان از پرداخت تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای مقاوم سازی مسکن روستایی در همدان خبر داد و گفت: دو هزار واحد مسکونی روستایی در همدان نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمد علی محمدی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان بااشاره به اینکه از حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی شهرستان همدان ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد نیاز به مقاوم سازی داشته است که تا کنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده است، گفت: متقاضیان بازسازی مسکن روستایی می توانند از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بهره مند شوند.

سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه بیش از دو هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان همدان نیازمند مقاوم سازی است چراکه در مواجهه با بحران های احتمالی آسیب پذیر است، گفت: بنیاد مسکن و بخشداران باید در راستای ترغیب روستائیان به این مهم تلاش بیشتری داشته باشند.

محمدی عملکرد بانکهای عامل در زمینه ارائه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی را خوب برشمرد و گفت:  انتظار می رود همچنان با وحدت رویه و تسهیل در ضمانت؛ این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

احداث دو هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان همدان
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث دو هزار واحد مسکونی برای محرومان استان همدان در سفر شهریورماه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همدان افزود: از این تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی برای شهرستان همدان در نظر گرفته شده که در این طرح ضمن معرفی متقاضیان موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده اند و عملیات اجرایی ۱۲۵ واحد آغاز و تا کنون یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری همدان در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در همدان نیز گفت: ضمن آسیب شناسی طرح مسکن مهر جانمایی اراضی مورد نیاز این طرح به نحوی بوده که ارائه زیرساخت ها و فراهم کردن سایر خدمات عمومی مورد نیاز ساکنان به سهولت و با کمترین هزینه انجام شود.

وی جانمایی مناسب و استفاده از توان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را از جمله نقاط قوت طرح اقدام ملی مسکن در همدان دانست و اظهار کرد : همکاری شهرداری و روان سازی صدور پروانه های ساختمانی برای این طرح ضروری است.

محمدی یادآور شد: طولانی بودن فرایند و زمان صدور پروانه ساختمانی باعث مواجهه با تغییر قیمتها، محاسبات و در نهایت مشکلات ی برای متقاضیان مسکن می شود.

ثبت نام ۱۲ هزار و ۳۶۲ متقاضی مسکن ملی در شهرستان همدان 

معاون امور عمرانی فرماندار نیز از ثبت نام ۱۲ هزار و ۳۶۲ متقاضی مسکن ملی در شهرستان همدان  خبر داد و گفت: دو سوم متقاضیان مسکن ملی استان همدان مربوط به شهرستان همدان است.

رضا زمانی افزود: ۶ هزار و ۵۹۷ متقاضی ثبت نام شده در شهرستان همدان واجد شرایط بودند که تا کنون چهار هزار و ۸۴۹ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان نیز با بیان اینکه آخرین مهلت نام نویسی مسکن ملی تا ۳۰ شهریورماه بود اما برای آخرین مرتبه تا ساعت ۲۴ جمعه پنجم دی ماه فرصتی دوباره برای کسانی که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند اما در تأمین آورده نقدی خود دچار مشکل بودند، تعیین شده است، گفت: ۱۸ هزار و ۹۷۵ نفر در استان همدان متقاضی طرح مسکن ملی هستند.

مجید صالحی افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۹۸ نفر واجد شرایط بودند که تا کنون ۶ هزارو ۲۴۷ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند.

کد خبر: ۶۲٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha