۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
پتروشیمی هگمتانه همدان با ۱۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح می شود
استاندار همدان:

پتروشیمی هگمتانه همدان با ۱۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح می شود

همدان - شاهرخی؛ استاندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیاردتومانی دولت و بخش خصوصی بعد از ۱۸ سال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

سیدسعید شاهرخی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بعد از حل مشکلات پتروشیمی هگمتانه مثل مشکل آب و خوراک و با همکاری شرکت پتروشیمی و سرمایه گذار بخش خصوصی این پتروشیمی به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

شاهرخی گفت: افتتاح پتروشیمی گام بزرگی در راستای خدمت به مردم استان همدان است که ۱۸ سال طول کشید اما با تلاش و همکاری همه مجموعه ها این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این پتروشیمی علاوه بر اشتغالزایی باعث ارز آوری و عدم نیاز کشور به واردات PVC گرند پزشکی خواهد شد که در خاورمیانه بی نظیر است.

استاندار همدان گفت: نمایندگان مجلس همکاری بسیار خوبی در راه اندازی پتروشیمی داشتند که جای تقدیر دارد و از همکاری خوب شرکت پتروشیمی، سازمان صمت و شرکت آبفا، بانکها و همه مجموعه هایی که در افتتاح و به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ همکاری کردند کمال تشکر را دارم.

شاهرخی گفت : در شرایط تحریم افتتاح چنین پروژه های بزرگی خدمت اساسی به مردم استان و کشور خواهد بود و همه باید با وحدت و همدلی در جهت توسعه استان و کشور تلاش کنیم.

پتروشیمی هگمتانه بعد از ۱۸ سال وارد مدار تولید می‌شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و رایزنی با نمایندگان آبادان پس از ۱۸ سال پتروشیمی هگمتانه وارد چرخه تولید می‌شود.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه پیش از این با مشکلات خوراک پتروشیمی مواجه بود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و رایزنی با نمایندگان آبادان این مشکل رفع شد و اکنون پس از ۱۸ سال این پتروشیمی وارد چرخه تولید می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر خوراک شرکت پتروشیمی تهیه شده است و در هفته جاری وارد همدان می‌شود؛ افزود: هفته آینده در این شرکت تزریق گاز و آزمایش های اصلی و عیب یابی انجام می شود.

فلاحی عنوان کرد: پس از انجام تست اولیه و نبود نشتی، پتروشیمی هگمتانه وارد مدار تولید خواهد شد که البته راه‌اندازی این پروژه تحول عظیمی در کشور به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه طرح تولید «پی وی سی» در این پروژه  برطرف کننده بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی در شرایط تحریم است، افزود: پتروشیمی علاوه بر ارز آوری در زمینه اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم، تاثیر بسزایی در استان هم دارد.

پتروشیمی هگمتانه چراغ جهش تولید را روشن کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه چراغ جهش تولید را در این استان روشن کرده است؛ گفت: بزرگترین واحد تولیدی استان همدان به تازگی وارد چرخه تولید شد و توانست پی وی سی با گرید پزشکی را با موفقیت تولید کند و اکنون به ظرفیت ۵۵ هزار تن رسیده و می تواند به طور مستمر در چرخه تولید باشد.

حمیدرضا متین کرد: این نوع پلاستیک در صنایع بسته‌بندی دارو و تجهیزات پزشکی مصرف می‌شود و بیش از ۷۰ درصد پی.وی.سی پزشکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که پتروشیمی هگمتانه می‌تواند ۱۷ تا ۲۲ درصد از حجم واردات کشور را بکاهد.

متین با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد؛ عنوان کرد: ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده‌است.

کد خبر: ۶۲٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha