۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
 ۵۰ هزار تن مرکبات مازندران ذخیره سازی می‌شود/ نبود انبارهای استاندارد
برای ساماندهی بازار شب عید؛

۵۰ هزار تن مرکبات مازندران ذخیره سازی می‌شود/ نبود انبارهای استاندارد

ساری- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان ۵۰ هزار تن مرکبات شب عید در استان مازندران خریداری و ذخیره سازی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، منصورعلی زارعی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در سالن مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به رتبه اول استان در تولید مرکبات و تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول اظهار داشت: این استان باید به عنوان اولین پایانه صادراتی مرکبات در کشور شناخته و معرفی شود.

وی نبود انبارهای استاندارد و کمبود صنایع تبدیلی را از جمله مشکلات فراروی صادرات مرکبات بیان کرد و گفت: نبود وسایل حمل و نقل مناسب و ضعف بسته بندی از دیگر چالش های پیش روی به شمار می رود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نبود انبارهای استاندارد و کمبود صنایع تبدیلی و تکمیل را از دیگر موانع فراروی صادرات بیان کرد و گفت: دولت باید با حذف واسطه ها و دلالان و کاهش ضایعات محصولات و تقویت پوشش های بیمه ای از کشاورزان حمایت کند.

زارعی، تاسیس و تکمیل صنایع تبدیلی را در استان ضروری دانست و گفت: همچنین باید برای تامین مرکبات شب عید نسبت به ذخیره سازی محصول اقدام شود و طی نشست مجمع نمایندگان با معاون اول رئیس جمهور مقرر شد نسبت به ذخیره سازی ۵۰ هزار تن مرکبات شب عید در استان اقدام شود.

وی همچنین با عنوان اینکه هنوز خسارت های سیل سال گذشته به کشاورزان پرداخت نشده است، لغو ممنوعیت صادرات مرکبات را از جمله درخواست های کشاورزان بیان کرد و گفت:دولت باید در این زمینه چاره جویی کند.

کد خبر: ۶۲٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha