۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
 افتتاح گذرگاه های مرزی موجب بهبود معیشت مرزنشینان می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افتتاح گذرگاه های مرزی موجب بهبود معیشت مرزنشینان می شود

زاهدان - رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح گذرگاه ها و پایانه های مرزی باعث رونق بخشیدن به تجارت و بهبود معیشت مرزنشینان می شود.

داوود شهرکی در گفت وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت:  افتتاح گذرگاه ها و پایانه های مرزی باعث رونق بخشیدن به تجارت و بهبود معیشت مرزنشینان می شود زیرا محلی برای تبادلات اقتصادی مردم منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت مرز به اشتغال و توسعه سیستان و بلوچستان کمک می کند، افزود: چند روز قبل شاهد افتتاح رسمی مرز مهم «ریمدان-گبد» به عنوان دومین مرزی رسمی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان بودیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افتتاح مرز «ریمدان» نقطه عطفی در مبادلات و روابط بین ایران و پاکستان است، ادامه داد: در حال حاضر میزان تبادلات تجاری ایران و پاکستان بیش از یک و نیم میلیارد دلار است در حالی که ظرفیت آن حدود ۵ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد جمعیت جهان در کشورهای پاکستان، چین و ایران ساکن هستند، گفت: افتتاح این گذرگاه مرزی علاوه بر افزایش مبادلات تجاری با پاکستان موجب توسعه بیش از پیش بندر چابهار به عنوان تنها بند اقیانوسی کشور می شود.

شهرکی تصریح کرد: همچنین طی مذاکرات انجام شده با دولت پاکستان به زودی گذرگاه و پایانه مرزی «پیشین» هم به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۶۲٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha