۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
۷۱ درصد بخش روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند
استاندار زنجان:

۷۱ درصد بخش روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

زنجان- حقیقی، استاندار زنجان با بیان اینکه ۹۹ سایت روستایی برای استان زنجان ایجاد خواهد شد، گفت: بیش از ۷۱ درصد بخش روستایی استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بنا به دستور وزیر ارتباطات و فناوری مقرر شد ۹۹ سایت روستایی برای استان ایجاد شود و توجه به ICT روستایی می تواند از ابعاد مختلف در توسعه پایدار روستاها موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۷۰ سایت روستایی در استان به پایان رسیده است، اظهار کرد: طی دهه فجر امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹۹ سایت روستایی افتتاح می شود. 

استاندار زنجان گفت: با راه اندازی این تعداد بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت روستایی به اینترنت پر سرعت مجهز می شوند و در حال حاضر بیش از ۷۱ درصد بخش روستایی استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند هستند و با افتتاح این  تعداد سایت روستایی بهره مندی روستاییان به پوشش اینترنت به بیش از۸۰ درصد افزایش می یابد. 

حقیقی با بیان اینکه مشکل اینترنت ۲۵۰ مدرسه روستایی رفع می شود، تاکید کرد: اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای دسترسی دانش آموزان به اینترنت برنامه ریزی لازم را کرده است.  

استاندار زنجان با بیان اینکه با مجهز شدن روستاها به اینترنت درصد پوشش اینترنت در روستاها توسعه می یابد، ابراز داشت: توسعه پوشش اینترنت در مناطق محروم از تاکیدات دولت است و در این زمینه استان زنجان موفق عمل کرده است. 

حقیقی از هماهنگی های لازم برای سرمایه گذاری بنیاد برکت در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: با تحقق این امر مهم توسعه خوبی در این شهرستان ایجاد می شود. 

طرح های سرمایه گذاری خوبی درخدابنده اجرا خواهد شد 
وی با بیان اینکه بنیاد برکت طرح های خوبی را در مناطق محروم اجرا خواهد کرد، اظهار کرد: شهرستان خدابنده هم یکی از مناطق محروم استان است. 

استاندار زنجان با اینکه شهرستان خدابنده ظرفیت های خوبی برای توسعه دارد، گفت: باید از این ظرفیت ها نسبت به توسعه این شهرستان استفاده شود. 

حقیقی تاکید کرد: شهرستان خدابنده بیش از ۵۰ درصد تولید گندم استان را به خود اختصاص داده و این نشان می دهد این شهرستان در بخش کشاورزی می تواند توسعه خوبی داشته باشد. 

کد خبر: ۶۲٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha