۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
حرکت دومین قطار باری استانبول-پکن؛ ترکیه به دنبال افتخار بیشتر در حمل و نقل ریلی!
بازار گزارش می‌دهد؛

حرکت دومین قطار باری استانبول-پکن؛ ترکیه به دنبال افتخار بیشتر در حمل و نقل ریلی!

وزارت حمل و نقل و امور زیربنایی ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که دومین قطار حامل کالا عصر روز یکشنبه از استانبول مجددا عازم چین شد.

به گزارش بازار، وزارت حمل و نقل و امور زیربنایی ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که دومین قطار حامل کالا از ترکیه عصر روز یکشنبه مجددا عازم چین شد.

دومین قطار نیز با حمل ۱۴۰۰ یخچال در ۴۲ کانتینر، از ایستگاه Çerkezköy در شمال غربی استان Tekirda Tek حرکت کرده و به وقت محلی روز یکشنبه و اوایل روز دوشنبه از زیرگذر مارمارای استانبول عبور کرد.

این قطار قبل از عبور از مرزهای ترکیه از ایستگاه آخالکالاکی در گرجستان، از شمال غربی استان کوچائلی، آنکارا، استان سیواس مرکزی و شرق استان قارص عبور خواهد کرد.

سپس به سراسر گرجستان، آذربایجان، دریای خزر و قزاقستان سفر خواهد کرد تا به استان شیان در مرکز چین برسد.

این قطار از طریق راه آهن باکو_تفلیس_قارص (BTK) از کریدور میانی ترانس خزر شرقی_غربی عبور خواهد کرد.

در بیانیه وزارت حمل و نقل و زیرساخت ها آمده است که قطار صادراتی مهمترین مدرکی است که ترکیه را به مرکز ترانزیت بین آسیا و اروپا تبدیل خواهد کرد.

این سفر در حالی مجددا انجام شد که اولین قطار حامل کالا از ترکیه به چین در روز شنبه به مقصد خود یعنی چین رسید.

این قطار در چهارم دسامبر از استانبول حرکت کرد و با عبور از دو قاره، دو دریا و پنج کشور ۸،۶۹۳ کیلومتر (۵۴۰۲ مایل) را طی کرد.

مسافرت این سفر بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر در ترکیه، ۲۲۰ کیلومتر در گرجستان، ۴۳۰ کیلومتر در آذربایجان، ۴۲۰ کیلومتر از دریای خزر، ۳۲۰۰ کیلومتر در قزاقستان و ۲۱۰۰ کیلومتر در چین بوده است.

«آدیل کاراسماییل اوغلو»، وزیر حمل و نقل و زیرساخت های ترکیه در روز شنبه اولین قطار را پیروزی ترکیه در حمل و نقل ریلی لقب داد و اعلام کرد که آماده سازی قطارهای جدید صادراتی در حال انجام است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور نیز روز شنبه در مراسم راه اندازی قطار گفت این حرکت یک موفقیت بزرگ برای ترکیه است.

در نوامبر سال ۲۰۱۹، ترکیه و جهان لحظه ای تاریخی را پس از استقبال و فرستادن آنکارا در رابطه با اولین قطار که از طریق تونل مارمارای عبور کرده و به مقصد چین و اروپا عزیمت کرده بود، شاهد بودند که این امر به معنای تحقق رویای «راه آهن ابریشم» بود.

در محدوده ابتکار عمل « یک کمربند_ یک جاده» (BRI)، که هدف آن اتصال آسیا، آفریقا و اروپا از طریق جاده ها و خطوط دریایی است، این خط آهن به لطف راه‌آهن باکو–تفلیس–قارص (BTK)، زمان حمل و نقل کالا بین چین و ترکیه را از یک ماه به ۱۲ روز کاهش می دهد، در حالی که کل مسیر بین شرق دور و اروپای غربی با ادغام تونل مارمارای ۱۸ روز طول می کشد.

کد خبر: ۶۲٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha