۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۸۹ درصد تعهد اشتغال همدان محقق شده است
سرپرست فرمانداری همدان:

۸۹ درصد تعهد اشتغال همدان محقق شده است

همدان - سرپرست فرمانداری شهرستان همدان گفت: تعهد اشتغال شهرستان همدان در سالجاری شش هزار و ۲۹۶ شغل تعیین شده که تاکنون ۸۹ درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمد علی محمدی ظهر دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری همدان از تحقق ۸۹ درصدی تعهد اشتغال امسال خبر داد و گفت: تعهد اشتغال شهرستان همدان در سالجاری شش هزار و ۲۹۶ نفر تعیین شده که تا کنون برای پنج هزارو ۶۰۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با تاکید بر پیگیری مستمر و موثر دبیرخانه کارگروه اشتغال شهرستان همدان در خصوص ثبت بهنگام آمار اشتغال دستگاهای اجرایی در سامانه افزود: دبیرخانه کارگروه ضمن تماس تلفنی باید نسبت به راستی آزمایی تعدادی از اشتغال های ثبت شده در سامانه اقدام و گزارشی در جلسه آینده ارائه کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان همدان با اشاره به کسب رتبه نخست استان همدان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی اظهار کرد: ۳۷۷ طرح متقاضی تسهیلات اشتغالزای روستایی در شهرستان همدان داشتیم که ۳۱۹ طرح مصوب و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانکهای عامل پرداخت شده است.

وی افزود : باید طرح هایی که به بانکها معرفی شده و متقاضیان تاکنون موفق به اخذ تسهیلات نشده اند توسط دبیرخانه کارگروه و دستگاه های اجرایی ذیربط پیگیری و هر چه سریعتر  تعیین تکلیف شود.

محمدی با اشاره به پرداخت ۴۹۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در شهرستان همدان تاکید کرد: میراث فرهنگی نسبت به پیگیری مشکلات هتل ها، مراکز اقامتی و فعالان بخش گردشگری برای برخورداری از این تسهیلات اقدام کند.

سرپرست فرمانداری همدان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی را فرصتی مغتنم دانست و عنوان کرد: بهره گیری بیشتر از این تسهیلات نیاز به تلاش و توجه بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی دارد که انتظار داریم به ویژه جهاد کشاورزی در این راستا فعال تر عمل کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان نیز خواستار توجه ویژه به اشتغالزایی آسیب دیدگان اجتماعی شد و گفت: اداره کل زندانها، کمیته امداد و بهزیستی می توانند در این راستا با پیگیری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف خویش کمک کنند.

یزدان آزرمی افزود: در بحث ورزش و جوانان نیز پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه جوانان مورد تاکید است.

کد خبر: ۶۲٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha