۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
 سهم اشتغال زنجان در بخش خدمات کمتر از میانگین کشوری است
استاندار زنجان:

سهم اشتغال زنجان در بخش خدمات کمتر از میانگین کشوری است

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه سهم اشتغال استان زنجان در بخش خدمات کمتر از میانگین کشوری است، گفت: سهم اشتغال در این بخش باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر دوشنبه در جلسه کار گروه اشتغال در محل استانداری زنجان بر لزوم ارائه گزارش درست و شفاف از نرخ بیکاری و اشتغال استان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی در این خصوص تلاش کنند و باید آمارهای نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در استان واقعی باشد. 

وی به تحقق ۷۶ درصدی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان اشاره کرد و گفت: باید تا کنون ۱۰۰ درصد منابع در این زمینه جذب می شد ولی آن طور که باید در این زمینه تلاش لازم صورت نگرفته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مدیران در زمینه جذب منابع اختصاصی و منابع دیگر، تلاش و پی گیری مستمری داشته باشند، گفت:  اگر مدیری با مشکل و مانعی مواجه است آن را با مدیریت عالی استان در میان بگذارد. 

حقیقی تاکید کرد: باید مدیران برای توسعه همه جانبه استان نسبت به جذب تسهیلات تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در اقتصاد استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است، ابراز داشت: با رویکرد نوین سازی و ارتقای بهره وری می توان باعث افزایش ارزش افزوده و توسعه اشتغال در بخش کشاورزی شد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه سهم بخش صنعت در اقتصاد استان با متوسط کشوری برابر است، افزود: سهم اشتغال استان در بخش صنعتی نسبت به سایر بخش ها خوب است. 

حقیقی با بیان اینکه عملکرد گمرک استان بسیار خوب است، تصریح کرد: صادرات این استان طی هشت ماه امسال به ۶ درصد کاهش رسیده است. 

وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات این شاخص ها در بازه زمانی یک ساله باید برای مردم به خوبی بیان و ارائه شود. 

استاندار زنجان گفت: سهم اشتغال استان زنجان در بخش خدمات کمتر از میانگین کشوری است و باید سهم اشتغال در این بخش جبران شود. 

کد خبر: ۶۲٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha