۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
۶ هزار و ۳۰۰ طرح تخت بیمارستانی در دست ساخت است
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء:

۶ هزار و ۳۰۰ طرح تخت بیمارستانی در دست ساخت است

سردار محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: در استان‌های مختلف ۶ هزار و ۳۰۰ طرح تخت بیمارستانی در دست اجرا داریم.

به گزارش بازار، سردار سرتیپ پاسدار سعید محمد، افزود: قرارگاه خاتم یک تفاهم کلی با وزارت بهداشت دارد و اکنون نیز حدود ۶ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان‌های مختلف کشور در دست اجرا داریم.

وی افزود: در تهران نیز بیمارستان رازی را با ۱۶۰ تخت بیمارستانی در دست ساخت داشتیم که تقریبا دو ماه قبل تکمیل و تحویل شد. تحویل این بیمارستان در نرم زمانی سه ساله بود که خیلی رکورد خوبی در بیمارستان سازی کشور است.

وی گفت: در بیمارستان شهدای تجریش مرحله جدید توسعه به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال‌های گذشته آغاز شده بود که سرعت خیلی خوب و ۸۶ درصد پیشرفت دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: تمام تجهیزات مورد نیاز برای بخش‌های مختلف این پروژه اعم از تاسیساتی، مکانیکی و برقی مهیا شده و پروژه با ۶۰۰ تا ۷۰۰ نیروی انسانی در حال پیشرفت است و تمام تلاش ما در قرارگاه خاتم و مجموعه وزارت بهداشت و درمان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این است تا قبل از موج چهارم کرونا تکمیل شود.

سردار محمد ادامه داد: بیمارستان شهدای تجریش به نگهداری و پرستاری از بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است و تکمیل این پروژه می‌تواند کمک حال آن باشد.

وی گفت: ما به صورت مرحله بندی شده پروژه را پیش می‌بریم و آماده می‌کنیم و برای بهره برداری از مرحله نخست برنامه ریزی کردیم که تا پایان امسال آماده بهره برداری شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: تکمیل کل مراحل بسته به تامین منابع مالی و بودجه و محدودیت‌های بودجه‌ای دارد، اما برنامه ریزی خوبی شده است که فکر می‌کنم ان شاءالله با تامین بودجه در سه ماهه نخست سال آینده بتوانیم بیمارستان را کامل کنیم.

سردار محمد همچنین به دیگر طرح‌های قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: بیمارستان بوشهر نیز تکمیل شده و آماده بهره برداری است و بیمارستان تبریز نیز تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد؛ بنابراین گزارش طرح ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش ۱۳ طبقه و حدود ۶۰ هزار متر مربع مساحت دارد که در حال اجراست.

کد خبر: ۶۲٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha