۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تحریم و کرونا؛ واقعیت‌های فراموش شده لایحه بودجه ۱۴۰۰
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

تحریم و کرونا؛ واقعیت‌های فراموش شده لایحه بودجه ۱۴۰۰

احمدی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است تحریم‌ها، بیماری کرونا، محدودیت در تولید نفت از جمله واقعیت‌هایی است که مانع از فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز برای سال آینده خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، موسی احمدی با تحلیل بخش نفتی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: درآمدهای نفتی پیش‌بینی  شده در لایحه بودجه کاملا خوشبینانه است لذا با واقعیت‌ها فاصله بسیار دارد چراکه وضعیت گذشته، کنونی و حتی آینده کشور مطابق با این پیشبینی‌ها نیست.  

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شواری اسلامی معتقد است تحریم‌ها، بیماری کرونا، محدودیت در تولید نفت ازجمله واقعیت‌هایی است که مانع از فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز برای سال آینده خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی فروش حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلفی نفتی، افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان با پیش فروش اوراق سلف نفتی مخالفت کرده و دلیل آن را مغروض کردن دولت بعدی می‌دادند لذا احتمالا اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن نیز با این مهم مخالفت خواهند کرد.

احمدی اضافه کرد: از آنجا که احتمال عدم دستیابی به فروش روزنامه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در سال آینده بالا است، این عدم تحقق هم در کسری بودجه نمایان خواهد شد لذا اتکا بودجه ۱۴۰۰ به این حجم از درآمد نفتی قابل توجیه نیست.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۵ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده برای گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی در لایحه بودجه، اظهار کرد: اگرچه ایران منابع گازی فراوان دارد اما هنوز بسیاری از روستاها از نعمت گاز  محروم هستند به همین دلیل باید مبلغ در نظر گرفته شده تخصیص پیدا کند تا بتوان بخش قابل ملاحظه‌ای از این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساند.

کد خبر: ۶۲٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha