۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
رشد ۳۰ درصدی کیفی سازی امکانات راهداری‌ها
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

رشد ۳۰ درصدی کیفی سازی امکانات راهداری‌ها

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۳۰ درصدی کیفی سازی امکانات راهداری‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه ارتباط ویدئوکنفرانسی با راهدارخانه هشت استان به مناسبت روز راهدار و همچنین شب یلدا افزود: کیفی سازی اعم از نیروی انسانی، سیستم ها و روش ها، بازسازی ماشین آلات و آوردن ماشین آلات جدید است.

وی گفت: اگر ضریب آماده به کار یک ماشین آلات در گذشته ۴۰ تا ۴۵ درصد بود اکنون این ضریب به بیش از ۷۰ درصد رسیده است که این موضوع اطمینان را افزایش می دهد.

اسلامی افزود: مطلوب این است که ضریب آماده به کاری ماشین آلات کمتر از ۸۰ درصد نباشد تا ماشین قابل اعتماد و قابل استفاده باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود هزار راهدارخانه ثابت و سیار را در اختیار داریم و بیش از ۱۳ هزار راهدار در راهدارخانه ها در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

اسلامی با اشاره به بکارگیری ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات در راهدارخانه ها افزود: با به کارگیری نیروی انسانی و امکانات لازم به طور مداوم در تلاش هستیم که مردم بدون هیچگونه وقفه ای از راه ها عبور کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط تغییرات اقلیم و بارش های نقطه ای، میزان بارش ها از دوره متناوب ۵۰ یا ۱۰۰ ساله ای که تجربه شده افزایش داشته است به همین علت نیاز به حضور هوشمندانه و به هنگام راهداران دارد که بتواند راه ها را باز نگه داشته و از سوی دیگر برف روبی به سرعت انجام شود.

او افزود: این امر نیازمند گسترش ماشین آلات و افزایش ظرفیت بود و با نوسازی و روزآمدسازی ماشین آلات راه سازی در راهدارخانه ها و همچنین آموزش های جدید که متفاوت از راهداری سنتی است، راهداران بتوانند شرایط را هر چه سریعتر به حالت طبیعی برگردانند و عبور و مرور را برقرار نگه دارند.

اسلامی با اشاره به خرید ماشین آلات جدید افزود: ماشین آلات از رده خارج شده بازسازی و احیاء شد و به صورت نوبه ای بازسازی و در مدار قرار می گیرد که از داشته های خود حداکثر بهره برداری را ببریم.

وی ابراز امیدواری کرد متخصصان داخلی با همت خود، تولیدات داخلی را انجام دهند تا بتوانند تعهدات خود را به سازمان راهداری ایفاء کنند و با تحقق این امر، نوسازی ناوگان و تجهیزات شتاب خواهد گرفت و ما از این طریق می توانیم مجهزتر و قوی تر در صحنه حاضر باشیم.

اسلامی همچنین با اشاره به شب یلدا و بلندترین شب سال گفت: راهدارهای ما طولانی ترین شب خدمتی خود را امشب تجربه می کنند.

وی با بیان اینکه فردا روز راهدار نام دارد افزود: هفته حمل و نقل را به شرکت ها، راهداران و کامیونداران تبریک می گویم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه وظیفه مهمی بر عهده راهداران است گفت: این وظیفه نگهداری راه ها و برقراری شرایط ایمنی پایدار در راه هاست.

اسلامی به تلاش راهداران در همه شرایط آب و هوایی اشاره کرد و افزود: راهداران به ویژه در شرایط زمستانی پوشش مضاعفی انجام می دهند.

کد خبر: ۶۲٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha