۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
تحقیق و تفحص از اجرای قانون تامین کالای اساسی کلید خورد| مشمولین ۶۰ میلیون نفر هستند نه ۴۰ میلیون!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با بازار؛

تحقیق و تفحص از اجرای قانون تامین کالای اساسی کلید خورد| مشمولین ۶۰ میلیون نفر هستند نه ۴۰ میلیون!

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قانون الزام به تامین کالاهای اساسی را اجرا نکرده و قانون دلبخواه خود را اجرا می‌کند چرا که قرار بود دولت کالای اساسی را تامین کند نه اینکه پول نقد به مردم بدهد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اجرای نادرست قانون الزام دولت به تامین کالاهای اساسی در کشور گفت: دولت حق ندارد قانون فوق را ناقص اجرا کند.

وی تصریح کرد: همه مسئولین باید به قانون احترام بگذارند و اگر مجلس خودش در جهت نقض قوانین حرکت کنند وای به حال دیگران.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قطعا نمایندگان در این زمینه عکس‌العمل لازم را نشان خواهند داد، تصریح کرد: بنده معتقدم دولت قانون الزام به تامین کالاهای اساسی را اجرا نکرده و قانون دلبخواه خود را اجرا می‌کند چرا که قرار بود دولت کالای اساسی را تامین کند نه اینکه پول نقد به مردم بدهد.

وی با بیان اینکه دولت در اجرای این قانون راحت ترین راه را انتخاب کرده است، تاکید کرد: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس هم اذعان داشتند که دولت قانون را درست اجرا می کند که این مسئله جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به واقع باید گفت دولت با این سبک اجرای قانون، در حقیقت روح قانون فوق را تغییر داده است.

وی افزود: قرار بود مشمولین طرح الزام دولت به تامین کالاهای اساسی ۶۰ میلیون نفر باشد که پیرو اظهارات دولتمردان این مشمولین به ۴۰ میلیون نفر کاهش پیدا کرده‌اند همچنین قرار بوده کالا و اعتبار لازم به مردم ارائه شود و نه منابع مالی که دولت سعی داشته راحت ترین راه را انتخاب کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: از این رو تفحص در قالب ماده۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس درباره اجرای قانون الزام دولت به تامین کالاهای اساسی در مجلس کلید خورده است.

وی تاکید کرد: در این تفحص می کوشیم تا مشخص شود چرا دولت در این چهار ماه این قانون را اجرا و یا ناقص اجرا می کند.

کد خبر: ۶۲٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha