۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
۲.۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان استان سمنان پرداخت شد
در پی بروز سیل و خسارات به بخش کشاورزی؛

۲.۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان استان سمنان پرداخت شد

سمنان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با هدف جبران خسارات ناشی از سیل دو میلیارد تومان برای ۷۸۴ بهره‌بردار بخش کشاورزی استان کمک بلاعوض پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد در نشست خبری مشترک مدیران استان سمنان که صبح دوشنبه در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای جبران خسارت، به بخش کشاورزی به صورت بلاعوض تخصیص یافت، تاکید کرد: دو میلیارد تومان از این مقدار تا کنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال تمام خسارت دیدگان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، افزود: بروز سیل در سال ۹۸ به خصوص در بهار سبب وارد آمدن خسارات بعضاً وسیعی در سطح استان سمنان در بخش کشاورزی و دامداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تنها سیل نبود که به تولیدات کشاورزی استان خسارت زد بلکه سرما زدگی نیز بخشی از محصولات را نابود کرده است، بیان داشت: پیرامون بحث سرمازدگی در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم، امهال تسهیلات بانکی برای کشاورزان و بهره‌برداران صورت گرفته است.

میرعماد با بیان اینکه تسهیلات هشت هزار و ۱۰۱ نفر از تولیدکنندگان امهال شده است، ابراز داشت: بار مالی این طرح برای استان سمنان ۶۰۱ میلیارد ریال بود که توسط دولت انجام شده است. 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اعتبارات امهال وام‌های بانکی جذب شده است، تاکید کرد: طی سال جاری علیرغم محدودیت‌های منابع مالی بیش از ۲۰ میلیارد تومان در بخش زیر بنایی آب‌وخاک سطح استان هزینه شد و برای بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی سامانه نوین آبیاری اجرا و در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر: ۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha