۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
وجود ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان
رئیس سازمان صمت استان زنجان خبر داد:

وجود ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان

زنجان- رئیس سازمان صمت استان زنجان، از وجود ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان خبر داد و گفت:  زنجان دومین استان تولیدکننده سنگ‌های معدنی در کشور است.

 به گزارش خبرنگاربازار، ناصر فغفوری عصر یکشنبه در نشست با فعالان حوزه معدن ، از وجود ۳۸۲ معدن در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ معدن فعال و ۶۲ معدن غیر فعال است و سازمان صمت استان برای فعال کردن واحدهای معدنی غیر فعال اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه  ۲۱ درصد معادن استان زنجان را معادن فلزی ، ۶۰ درصد را معادن غیر فلزی و ۱۹ درصد را سنگ های نما تشکیل داده اند، اظهار کرد: طی سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان،تعداد اشتغال ایجاد شده در معادن استان زنجان را بیش از دو هزار و ۶۷۳ نفر اعلام کرد و یاد آور شد: میزان سرمایه گذاری در این بخش در استان روند رو به رشدی دارد.

فغفوری همچنین از وجود ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان خبر داد و گفت:  زنجان دومین استان تولیدکننده سنگ‌های معدنی در کشور است.

وی  نبود  بازار مناسب، فرسودگی ماشین آلات و تجیهزات را از مشکلات واحدهای استخراج معدن در استان زنجان اعلام کرد و گفت:  مشکلات در این بخش استانی و ملی است. 

رئیس سازمان صمت استان زنجان ، با بیان اینکه آموزش تکنولوژی‌های روز در بخش معدن به معدن‌کاران، بهره‌برداران و کارگران معدن در جهت اجرای معدن‌کاری سبز است، افزود: هم‌اکنون ما نیازمند ارائه آموزش‌های روز دنیا به فعالان حوزه معدن در استان هستیم.

وی ابراز کرد:طی سال جاری ۱۷ دوره آموزشی برای کارگران معدن برگزار شده و درصدد این هستیم تعداد این دوره ها افزایش یابد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان، به‌روزرسانی ماشین‌آلات بخش معدن، واردات ماشین‌آلات معدن با تعرفه صفر اشاره کرد و افزود: وزارت صمت برتحقق این امر مهم بسیار جدی است.

فغفوری با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران درحوزه معدن باعث می شود برنامه‌ریزی مناسبی جهت استخراج مواد معدنی صورت گیرد، یاد آورشد: توجه و اصلاح شیوه اکتشاف و استخراج مواد معدنی آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

کد خبر: ۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha