۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
بیمه ۳۰۵ هزار خانه روستایی سیستان و بلوچستان توسط بانک مهر ایران

بیمه ۳۰۵ هزار خانه روستایی سیستان و بلوچستان توسط بانک مهر ایران

زاهدان- مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سیستان و بلوچستان گفت: این بانک ۳۰۵ هزار خانه مسکونی روستایی استان را تا سقف ۳۰ میلیون تومان در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود مسعودی‌ صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای خدمت‌رسانی به مردم در سال جاری ۵۰۰ هزار خانه روستایی را در سه استان محروم کشور به صورت رایگان تا سقف ۳۰ میلیون تومان در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کرده است.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۳۰۵ هزار خانه مسکونی روستایی از مجموع خانه‌های بیمه شده مربوط به استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: همچنین در راستای وظایف اجتماعی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران احداث یک مدرسه چهار کلاسه در شهرستان محروم دشتیاری را در دستور کار دارد که با توجه به پیشروی فعلی پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه همه دیرکرد اقصات شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در همان استان صرف می‌شود، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در راستای توانمندسازی نیازمندان ۱۳ سال قبل تاسیس شد که در سال گذشته در رتبه بندی نشریه "بنکر" به عنوان نخبه اقتصادی در جهان اسلام معرفی شد و رتبه سوم بانک‌های اسلامی را در جهان اسلام کسب کرد.

مسعودی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه اشتغال‌زایی منعقد شده میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، از اوایل سال ۹۸ مقرر شد بخشی از تسهیلات این بانک صرف اشتغال‌زایی روستائیان شود؛ که در این راستا تاکنون تسهیلاتی حدود ۱۹ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده که نظارت مستقیم بر نحوه هزینه کرد و بازده تولید آنها توسط بنیاد برکت صورت می‌گیرد.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از طرح‌های عام‌المنفعه این بانک تشکیل صندوقی جهت اجرای طرح «همیاران مهر» است که در قالب آن منابع خیرین توسط بانک جمع‌آوری و صرف چهار اقدام «اشتغال زندانیان، درمان بیماران، اشتغال بیماران سرپرست خانوار و اشتغال جوانان» می‌شود که در صورت انحلال بانک کل مبلغ این صندوق به امور خیریه اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: این بانک طرح جالبی برای عموم مردم دارد که در صورتی که فردی قصد اعطای قرض‌الحسنه به فرد یا افراد مد نظر داشته باشد، در راستای حفظ کرامت انسانی می‌تواند بدون اینکه متقاضی متوجه شود، با واسطه قرار دادن بانک نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر به وام گیرندگان اقدام و در نهایت بانک مبلغ را در اقساط مشخص وصول و مجدداً به حساب وام دهنده باز می‌گرداند.

کد خبر: ۶۱٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha