۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
تاکید ایران و ترکیه بر افزایش مبادلات اقتصادی
در گفتگوی تلفنی وزیر صمت با وزیر تجارت ترکیه مطرح شد

تاکید ایران و ترکیه بر افزایش مبادلات اقتصادی

رزم حسینی، وزیر صمت گفت: ما برای بهبود روابط تجاری با ترکیه تلاش می‌کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه مناسب دست پیدا کنیم.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی پس از گفتگوی تلفنی با وزیر تجارت ترکیه، با اشاره به کاهش مبادلات تجاری دو کشور به علت شیوع کرونا در جهان، گفت: در این دیدار بر افزایش تبادلات تجاری و همکاری‌های مشترک تاکید شد.

وی همچنین با اشاره به برخی منابع مالی ایران در چند بانک ترکیه افزود: در این تماس تلفنی نیازهای ایران برای برخی کالاها مطرح و قرار شد، مسئولان ترکیه بررسی و امکانات لازم را فراهم کنند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز ایران را ترکیه ندارد، گفت: قرار شد ترکیه راهی برای تامین کالاهای درخواستی ایران از محل حساب‌های ایران در ترکیه پیدا کند.

وزیر صمت همچنین افزود:ایران و ترکیه تا قبل کرونا سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری داشتند، که اکنون به علت شیوع کرونا به زیر ۳ میلیارد دلار رسیده است، اما مجدد افزایش خواهد داشت.

رزم حسینی همچنین با اشاره به توافقنامه ترجیهی بین تهران و آنکارا در سال ۲۰۱۵ گفت: آگست امسال پس از مذاکرات مجدد، ایران برخی اقلام را ممنوع کرد، که ترکیه درخواست کاهش این محدویت را دارد و قرار شد ایران اگر بتواند کمک کند.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون نهادهای دام و طیور به اندازه کافی تامین شده و در انبارها موجود است و به تدریج به وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده می‌شود.

کد خبر: ۶۱٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha