۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
تحقق تسهیلات ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی حمایت از ناوگان عمومی جاده‌ای
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تحقق تسهیلات ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی حمایت از ناوگان عمومی جاده‌ای

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش دولت برای حمایت از گروه‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا از تحقق تسهیلات ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی حمایت از ناوگان عمومی جاده‌ای ناشی از کرونا خبر داد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم روز ملی حمل و نقل که امروز ۲۶ آذر در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد با اشاره به رشد ۹/۷ درصدی حمل کالا از اسفند گذشته تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: این رشد ناشی از تلاش مجاهدانه و ایثار و از خودگذشتگی رانندگان و همه بخش‌های صنعت بزرگ و کلیدی حمل و نقل در کشور است و جا دارد که این روز را به جامعه حمل و نقل و بخصوص رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای تبریک بگوییم.

وی اضافه کرد: ۲۶ آذر ماه در تاریخ کشور ما یادآور حماسه بزرگ و تاریخی است که کامیون داران با لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) حماسه‌ای بزرگ آفریدند و با حضور در بنادر کشور و تخلیه بار کشتی‌ها، برای تحقق فرمایشات ایشان و تخلیه بنادر و جابجایی کالا اقدام کردند.

اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در راه فعالیت و معیشت این قشر خدوم ادامه داد: رانندگان ناوگان عمومی برون‌شهری در سال‌های پس از انقلاب در همه بخش‌ها و اوضاع کشور، مثل خونی که در رگ‌های بدن جاری است در جاده‌های کشور نقش آفرین بوده اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور از ماه‌های پایانی سال گذشته که برای بخش حمل و نقل محدودیت‌هایی ایجاد کرد گفت: در شرایط شیوع کرونا نیز راننده‌ها از جان مایه گذاشته و نگذاشتند جابجایی کالا و مسافر دچار وقفه شود.

وی افزود: از اسفند ۹۸ که با شیوع کرونا در کشور مواجه شدیم، تا امروز شاهد رشد ۹/۷ درصدی جابجایی بار در جاده‌های کشور بوده‌ایم و با تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا و تصویب رئیس جمهور، توانستیم تا حد امکان، از شرکت‌های فعال در بخش مسافری که بخاطر کاهش سفرها متضرر شده بودند حمایت کرده و تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم.

اسلامی ادامه داد: مصوبه تخصیص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش جاده‌ای محقق شده است و گرچه هنوز بخشی از شرکت‌ها این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، اما شرکت‌هایی که موفق به تکمیل مدارک مورد نیاز شده اند، این تسهیلات را دریافت کرده اند یا در حال طی مراحل اخذ تسهیلات هستند.

کد خبر: ۶۱٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha